آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
مشاور وزیر و سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری سویمن المپیاد بین المللی دانش آموزی نجوم و اختر فیزیک در ایران همزمان با سال جهانی نجوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جمالی رئیس ستاد برگزاری سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک صبح روز دوشنبه با اعلام اینکه المپیاد جهانی نجوم از 25 مهرماه به مدت 9 روز در تهران برگزار می شود، افزود: این المپیاد با حضور 20 کشور جهان از جمله چین، بلاروس، یونان، لهستان، برزیل ، کره جنوبی در تهران و گرمسار برگزار می‌ شود.

وی با بیان اینکه 20 تیم 5 نفره از دانش‌آموزان کشورهای شرکت کننده در این المپیاد با هم به رقابت می پردازند، اظهار کرد: 600 میلیون اعتبار برای این المپیاد در نظر گرفته شده است که البته سازمان فضایی ایران نیز به عنوان حامی مالی این المپیاد خواهد بود.

جمالی افزود: المپیاد نجوم در دو بخش نظری با 18 سوال و عملی "رصد" برگزار می شود.

رئیس ستاد برگزاری سومین المپیاد جهانی نجوم با اشاره به اینکه 70 نفر از دانشمندان نجوم داخلی کمیته تصحیح آزمون کتبی را برعهده دارند، گفت:  سئوالات این المپیاد طی دو روز تصحیح خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این المپیاد گسترش علوم پایه در میان دانش‌آموزان و ایجاد دوستی در بین ملل مختلف است، عنوان کرد: تیم ایران نیز با پنج دانش آموز از مدارس استعدادهای درخشان در این المپیاد علمی شرکت می کند.

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد