آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 موسسه علمی – آموزشی مدار 27 درجه با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم ، مرکز بین المللی رشد قشم ، ماهنامه نجوم (همکار بخش اطلاع رسانی) و دفتر خدمات توریستی جزیره رنگین کمان، نخستین جشنواره نجوم جزیره قشم را از 19 الی پایان شب 21 بهمن ماه امسال (1389) در جزیره زیبای قشم برگزار خواهد نمود.
در شرایطی که در بهمن ماه، هوای سرد و یخبندان بر بیشتر نقاط کشور حکمفرماست و بیشتر منجمان آماتور به ناچار خانه نشینی را بر رصدهای خارج از شهر ترجیح می دهند، همین طور با توجه به تعطیلات میان ترم دانشگاه ها در میانه بهمن ماه و نیز تدارک برگزاری دهمین ماراتن مسیه ایران در اسفندماه درکرمان، برگزاری یک جشنواره متنوع نجومی درهوای مطبوع جزیره قشم که در سه شب رصدی پیاپی در میانه زمستان برگزار می شود، می تواند فرصت مناسبی برای تجدید قوای منجمان آماتور علاقه مند به طبیعت گردی در این ایام باشد.
 
 
دروازه ستارگان: نمایی از آسمان از میان عوارض زمین شناسی تنگه چاهکوه در جزیره قشم. عکس از بابک امین تفرشی متعلق به پروژه TWAN
 
 
علاقه مندان به نجوم در این جشنواره ضمن شرکت در دو تا سه شب رصدی در شرایط مناسب آب و هوایی جنوب کشور در زمستان، درکارگاه های آموزشی که مدرسان آن ازچهره های شناخته شده نجوم در ایران هستند شرکت خواهند نمود.


جذابیت ویژه این برنامه رصد اجرام اعماق آسمان با یک تلسکوپ 14 یا 16 اینچ است که با همکاری مؤسسه طبیعت آسمان شب برای رصد عموم در محل کمپ رصد نصب خواهد شد.
 
 
 
پخش اسلاید عکس های نجومی و عکاسی در کنار سایر عکاسان مجرب نجوم، رصد اعماق آسمان، رصد صورت های فلکی نیمکره جنوبی آسمان همچون کشتیدم، بادبان، حمال (ستاره سهیل)، اسکنه، ساعت، قنطورس و صلیب جنوبی که رصدشان از نواحی شمالی کشور دشوار و حتی ناشدنی است، ثبت علمی رصد در کنار جمعی از رصدگران باتجربه و از درون چشمی تلسکوپ های مختلف به همراه برگزاری مسابقه نجومی و اهدای جوایز ارزنده به برندگان، گوشه های دیگری از تجربیات ناب برای حاضران در این برنامه خواهد بود.

 
مناظر مریخی دره ستارگان در نزدیکی روستای برکه خلف جزیره قشم. عکس از محمدجواد ترابی
 
 
جذاب تر از همه آنکه شرکت کنندگان طی سه روز حضور در جزیره قشم ، به انتخاب خود می توانند برنامه ریزی نموده، روزها را با شرکت در تورهای تفریحی پیش بینی شده بگذرانند و شب ها را با عکاسی و رصد در اعماق آسمان به همراه دیگر دوستان به صبح برسانند.
 
هدف جشنواره نجوم قشم چیست؟


در جشنواره نجوم قشم قرار است همه شرکت کنندگان به دور از فضای استرس آور رقابت­های علمی و محیط کسالت آور و خشک برخی همایش­های رسمی، با توجه به میزان بودجه وعلاقه مندی­های خود برای بهره­مندی از زیبایی­های آسمان و جذابیت­های گردشگری جزیره قشم برنامه­ریزی کنند، ضمن شرکت دریک برنامه علمی- فرهنگی به تبادل تجربیات نجومی خود پرداخته و دست آخر با کوله­ باری پر از تجارب این سفر به دیار خود بازگردند. 
 
خدماتی که در ازای ثبت نام و شرکت درجشنواره از سوی کمیته برگزاری ارائه خواهد شد:

    *
      خدمات حمل و نقل از شهر قشم به محل برگزاری جشنواره هنگام ورود و روز پایانی


    *
      شرکت در کارگاه­های آموزشی توسط مدرسان شناخته شده نجوم به صورت صحرایی و سالنی (برنامه کارگاه­ ها متعاقباٌ اعلام خواهد شد)


    *
      فراهم کردن امکان خرید آب و خوراک بهداشتی در نزدیکی کمپ رصدی


    *
      سرو صبحانه صحرایی


    *
      فراهم کردن امکاناتی نظیر سرویس­های بهداشتی و حمام و برق در نزدیکی کمپ رصدی


    *
      استقرار تیم پزشکی در محوطه کمپ رصدی


    *
      تأمین امنیت شرکت کنندگان با استقرار واحد انتظامات در اطراف کمپ رصدی


    *
      امکان استفاده از تورهای بازدید از جاذبه­ های گردشگری جزیره با پرداخت هزینه درمحل


    *
      کلیه شرکت کنندگان درطول برنامه جشنواره تحت پوشش بیمه حوادث خواهند بود.
 
 
 
غارهای ماقبل تاریخ خوربس. عکس از محمدجواد ترابی
 
هفت ویژگی جشنواره نجوم جزیره قشم


در مقایسه با رقابت­ها و گردهم­آیی­ های مشابه نجومی



ویژگی اول :شیوه پذیرش شرکت کنندگان است. ثبت نام درجشنواره برای کلیه علاقه مندان به نجوم که آیین نامه شرکت در جشنواره را ازدریافت و مطالعه کرده و آنها را پذیرفته باشند، آزاد است.


شرکت کنندگان با سن بیش از 15 سال می­توانند به تنهایی و شرکت کنندگان 10 تا 15 ساله به شرط داشتن همراه مجاز به ثبت نام و شرکت در جشنواره­ اند

 
 
تصویری از برپایی ابزارهای - عکس از هومن نجفی
 
 
بنابراین الزامی برای همراه داشتن ابزار رصدی یا عکاسی برای حضور در برنامه نیست. هر چند شرکت کنندگان با همراه داشتن چنین ابزارهایی از فضای جشنواره بهره بیشتری خواهند برد.


علاقه مندان شرکت در جشنوراه کافی است فرم ثبت نام را از اینجا دانلود نموده و تکمیل کنید. سپس فایل تکمیل شده را همراه با فایل اسکن فیش بانکی (در صورت واریز وجه به حساب) یا شماره پیگیری واریز اینترنتی (در صورت انتقال وجه کارت به کارت در شبکه شتاب) همراه با شماره 16 رقمی کارت بانک خود به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند.



ویژگی دوم: انتخاب شیوه سفر به قشم برای شرکت کنندگان است.


برای سفر به جزیره قشم و رسیدن به محل جشنواره پنج روش وجود دارد:


1- بهترین راه سفر با پرواز مستقیم از تهران و برخی شهرهای بزرگ به فرودگاه بین المللی قشم است. راه دیگر پرواز به بندرعباس و سپس انتقال از بندر به جزیره قشم با اتوبوس­های دریایی است. برنامه پروازهای هفتگی فرودگاه بین المللی قشم را می­توانید از اینجا چک کنید. همین طور وضعیت پروازهای هما را می­توانید از اینجا و ماهان را از اینجا چک کنید.


2- سفر با قطار به بندرعباس و سپس سفر از بندر به جزیره قشم با اتوبوس­های دریایی. برنامه حرکت قطارها در زمستان را می­توانید از اینجا چک کنید.


3- سفر زمینی با خودروهای عمومی به بندرعباس و سپس سفر از بندر به جزیره قشم با اتوبوس­های دریایی.


4- سفر با خودروی شخصی به اسکله پل در نزدیکی بندرعباس. سپس انتقال خودرو با لندینگ کرافت به بندر لافت در جزیره قشم و سپس رانندگی در جزیره تا پارکینگ محل برگزاری جشنواره.


تذکر مهم: سفر با قایق موتوری از بندر به جزیره و بالعکس به علت ایمنی پایین توصیه نمی­شود.


توجه داشته باشید که دربرنامه­های مشابه که معمولاٌ ازطرف شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران برگزار می گردد، این نهاد با تدارک اتوبوس دربست یا بلیط قطار، شرکت کنندگان را برای حضور در برنامه پشتیبانی می­نماید. اما در جشنواره نجوم قشم انتخاب شیوه سفر بر عهده خود شرکت کننده گذارده شده است.


به عبارت دیگر چگونگی سفر و تهیه بلیط بر عهده خود شرکت کنندگان است. با توجه به اینکه در ایام دهه فجر هرسال، جزیره قشم میزبان مسافران و توریست­های فراوانی است، لذا لازم است شرکت کنندگان پس از قطعی شدن ثبت نام در اسرع وقت شیوه سفر خود را انتخاب نموده و نسبت به تهیه بلیط هواپیما یا قطار اقدام نمایند تا در روزهای آخر به مشکل تکمیل بودن پروازها و بلیط­های قطار برخورد نکنند.


شرکت کنندگان بایستی طوری برنامه­ریزی کنندکه پیش از عصر سه شنبه 19 بهمن یا حداکثر ظهر چهارشنبه 20 بهمن خود را به مرکز بین المللی رشد قشم در شهر قشم برسانند تا از آنجا با خودروهای تدارک دیده شده به محل برگزاری جشنواره انتقال یابند. لازم به ذکر است که برنامه­ریزی باید طوری باشد که پیش از تاریک شدن هوا در عصر 19 بهمن و 3 ساعت پیش از تاریکی در 20 بهمن در محل جشنواره مستقر شده باشند. در غیر این صورت تیم اجرایی مسئولیتی جهت نقل و انتقال شرکت کنندگان به محل برگزاری جشنواره را نخواهد داشت.


5- روش دیگر، سفر همراه با تورهای گردشگری بازدید از جشنواره است که برنامه ریزی و اجرای آن در جزیره توسط دفتر خدمات توریستی جزیره رنگین کمان، و ثبت نام و فروش تور در تهران توسط این دفتر و ماهنامه نجوم انجام خواهد شد. استفاده از تور موجب کاهش هزینه سفر انفرادی و بهره مندی از خدمات تور می باشد. در این حالت متقاضیان باید در اسرع وقت با دفتر ماهنامه تماس گرفته، ضمن آگاهی از جزئیات خدمات تور، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. مهم این است که شرکت کنندگان چگونگی انجام سفر را انتخاب می­کنند.


یادآوری: 1) افرادی که تور خریداری نمایند نیاز به ثبت نام جداگانه برای شرکت در جشنواره را ندارند.


2) اقامت خریداران تور نیز در کنار دیگر شرکت کنندگان و درکمپ جشنواره خواهد بود.


تلفن تماس دفتر ماهنامه نجوم :88286934 – 021 (تماس از 9 تا 16)


تلفن تماس دفتر خدمات توریستی جزیره رنگین کمان: 88207832-021 و 88209121-021 (تماس از 10 تا 18)



ویژگی سوم: سامانه استقرار شرکت کنندگان در جشنواره است. جشنواره نجوم قشم به احتمال فراوان در نزدیکی یکی از روستاهای منطقه ژئوپارک قشم برگزار خواهد شد (محل برگزاری دقیق آن در حال نهایی شدن است و در اطلاعیه بعدی مختصات آن اعلام خواهد شد) و همچون بسیاری از جشنواره­های نجوم مشابه در اقصی نقاط جهان، شرکت کنندگان در این جشنواره نیز در چادرهای متعلق به خودشان که همراه خود به جزیره خواهند آورد با سرپرستی و هماهنگی مدیریت جشنواره، در محل های مشخص شده در منطقه کمپ رصدی بزرگی برپا خواهند نمود. البته هماهنگی­هایی با هلال احمر استان برای دراختیار قرار دادن تعداد محدودی چادر اسکان در دست انجام است.


همین جا خوب است اشاره شود که شرکت کنندگان در صورت برنامه ریزی صحیح برای خودشان، فقط برای استراحت از چادرها استفاده خواهند کرد و بقیه وقت در سه روز جشنواره را به گشت و گذار در جاذبه­ های گردشگری جزیره قشم، رصد زیر آسمان رویایی جزیره و شرکت در کارگاه­های آموزشی خواهند پرداخت.



ویژگی چهارم: اختیاری بودن شرکت در برنامه­های جشنواره است. در رقابت­ها و گردهمایی­های نجومی معمولاٌ برنامه­ای از سوی کمیته برگزاری در اختیار شرکت کنندگان قرار می­گیرد و همه تحت هر شرایطی موظف به شرکت در برنامه­ها هستند. اما در جشنواره نجوم قشم، ضمن تدوین برنامه­های آموزشی و تفریحی متعدد از سوی دبیرخانه جشنواره، شرکت در هیچ کدام برای شرکت کنندگان اجباری نیست! به بیان دیگر یک شرکت کننده می­تواند از روز اول حضور در جشنواره طبق برنامه­ای که دریافت می­کند برای شرکت در آیتم­های مختلف آموزشی و تفریحی جشنواره، برنامه­ریزی کرده و هزینه­های آیتم­های توریستی را همان جا جداگانه بپردازد و با درایت خود بیشترین بهره را از فضای موجود ببرد، یا اینکه از شب اول برنامه در چادر خود تا روز آخر به استراحت بپردازند و فقط ورودیه جشنواره را پرداخته باشد.


مهم این است که در جشنواره نجوم قشم، قدرت انتخاب و برنامه­ریزی برای استفاده از آیتم­های جشنواره به تک­تک شرکت کنندگان داده شده است تا بر اساس علایق و بودجه مورد نظر خود بیشترین استفاده را از امکانات و فضای جشنواره ببرند.


تذکر: فقط شرکت در برنامه­های توریستی جشنواره مستلزم پرداخت هزینه­ای علاوه بر هزینه ثبت نام در جشنواره است.



ویژگی پنجم: ساختار انعطاف پذیر جشنواره برای استقبال از برنامه­های ابتکاری شرکت کنندگان و حامیان جشنواره است. هر یک از شرکت کنندگان در جشنواره که عضو انجمن یا گروه نجومی خاصی باشد یا احساس کند که آمادگی ارائه سمینار و کارگاه را در جشنواره دارد می­تواند در اولین فرصت ضمن هماهنگی با دبیرخانه جشنواره، به معرفی انجمن نجوم متبوع خود یا ارائه فعالیت­های خود در قالب سمینار، غرفه، پوستر و بروشور بپردازد و امکانات لازم در حد امکان در اختیارش قرار خواهد گرفت.


توجه داشته باشید که ارائه همه برنامه­ ها داوطلبانه و به صورت صحرایی در محیط باز کمپ رصدی است.


همچنین شرکت­کنندگانی که ضمن جشنواره مایل باشند طی یک یا دو شب رصدی، یک رقابت مسالمت آمیز مانند ماراتن مسیه بین یکدیگر ترتیب دهند، می­توانند ضمن هماهنگی با دبیرخانه جشنواره برای گرفتن فضای لازم در کمپ رصدی برای رقابت با یکدیگر برنامه­ریزی کنند. چنین رقابتی با توجه به حضور رصدگران باتجربه اعماق آسمان در این جشنواره بسیار دیدنی خواهد بود.


راه­های تماس و هماهنگی با دبیرخانه جشنواره:


تلفن و فکس: 5240793 - 0763


ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ( فقط برای هماهنگی فعالیت ها)



ویژگی ششم :شیوه دسترسی به آب و خوراک برای شرکت کنندگان است. نکته اساسی این است که تهیه آب و خوراک (غیر از صبحانه) و پرداخت هزینه­های آن در تمام مدت جشنواره بر عهده خود شرکت کنندگان است. البته دبیرخانه جشنواره ضمن هماهنگی با مراکز تهیه و تولید مواد خوراکی معتبر در جزیره قشم، کانکس­ها و غرفه­های عرضه مواد خوراکی سالم و بهداشتی در قالب سوپرمارکت، فست فود و رستوران خوراک­های ایرانی و دریایی را در نزدیکی محوطه کمپ جشنواره برپا خواهند نمود. اما خرید از این مراکز برای تأمین وعده­های خوراکی بر عهده شرکت کنندگان بوده و آزاد است. حتی اگر شرکت­کننده­ای مایل باشد می­تواند کل مایحتاج خوراکی خود را از روز اول به همراه خود بیاورد یا اینکه از فروشگاه­های موجود در سطح شهر برای خرید به انتخاب خود استفاده کند. به هر حال هر شرکت­کننده­ای خودش مسئول برنامه ریزی برای وعده­های خوراکی بوده و لازم است به کیفیت بهداشت و فسادپذیری خوراک­ها به دقت توجه کند.


مهم این است که در جشنواره نجوم قشم، قدرت انتخاب برای برنامه­ریزی وعده­های خوراکی، به تک­تک شرکت کنندگان داده شده است تا بر اساس علایق و بودجه مورد نظر خود بیشترین استفاده را از جشنواره ببرند.



ویژگی هفتم :تعریف تورهای تفریحی متعدد برای بهره ­مندی از روزهای حضور در جشنواره است. با توجه به جذابیت­های منحصر به فرد توریستی جزیره قشم (معروف به عجایب هفتگانه خلیج فارس) و با توجه به وقت آزاد شرکت کنندگان منجم در طول روز، تورهای تفریحی با موضوعات متنوع و هزینه­های مختلف برای پرکردن اوقات شرکت کنندگان در دو روز (صبح گاهی و عصر گاهی) تعریف شده است.


برای اطلاعات بیشتر درباره جاذبه­های گردشگری قشم اینجا و دیدن گالری تصاویر جزیره قشم اینجا کلیک کنید.
 
 
 زیباییهای قشم - عکس از هومن نجفی
 

تذکر1: شرکت در تورها برای کلیه شرکت کنندگانی که مایل به حضور باشند آزاد است و ثبت نام و پرداخت هزینه­ هر تور در محل جشنواره از علاقه­مندان جداگانه دریافت خواهد شد. جزئیات برنامه تورها در محل جشنواره اعلام خواهد شد.


مهم این است که در جشنواره نجوم قشم، قدرت انتخاب و برنامه­ریزی برای استفاده ازبرنامه­های گردشگری جشنواره به تک تک شرکت کنندگان داده شده است تا بر اساس علایق و بودجه مورد نظر خود بیشترین استفاده را از جشنواره ببرند.


تذکر2: افرادی که از اول به خریداری تور جشنواره اقدام نموده اند نیازی به پرداخت در محل نخواهند داشت، زیرا کلیه بازدید ها ی جزیره در قالب تور جشنواره که خریداری می کنند، پیش بینی می گردد.




نشانی وبلاگ رسمی جشنواره برای آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعیه ها:


qeshmstarfest.blogspot.com



چه کسانی می­ توانند در جشنواره نجوم جزیره قشم شرکت کنند؟



ثبت نام برای شرکت در جشنواره برای کلیه علاقه­مندان به نجوم که بیش از 15 سال سن داشته باشند و آیین نامه حضور در جشنواره را مطالعه کرده و یکایک بندهای آن را پذیرفته باشند آزاد است. برای دریافت آیین نامه حضور در نخستین جشنواره نجوم قشم اینجا کلیک کنید.




    *
      متقاضیان 10 تا 15 ساله به شرط همراهی یکی از اعضای خانواده در جشنواره مجاز به شرکت خواهند بود. دبیرخانه جشنواره به دلیل شرایط خاص صحرایی برگزاری جشنواره از پذیرفتن متقاضیانی که کمتر از 10 سال سن دارند، معذور است.



هزینه ثبت نام برای شرکت در جشنواره نجوم قشم را چگونه باید پرداخت کرد؟
هزینه ثبت نام مبلغ 670 هزار ریال (معادل 67000 تومان) به ازای هر نفر برای شرکت در جشنواره بوده که شامل خدمات اولیه ذکر شده در آغاز اطلاعیه و حداقل دو کارگاه نجومی می باشد. خدمات مربوط به تورهای اختیاری جداگانه و به صورت نقدی در محل کمپ رصدی توسط متقاضیان به فروشندگان تور پرداخت خواهد شد.


علاقه­ مندان بایستی مبلغ ورودیه جشنواره را حداکثر تا 30 دی، به کارت بانکی شماره


3619 0781 2910 5022


نزد بانک پاسارگاد شعبه قشم و به نام آقای داریوش احمدی (جشنواره نجوم قشم) واریز نموده، شماره پیگیری واریز اینترنتی را همراه با شماره کارت بانک خود و فرم تکمیل شده ثبت نام به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند و منتظر دریافت ایمیلی مبنی بر قطعی شدن ثبت نام خود حداکثر تا یک هفته پس از ارسال ایمیل باشند.




    *
      تذکر 1: واریز وجه از طریق تمامی خودپردازهای بانکهای عضو شبکه شتاب با استفاده از سیستم «انتقال وجه از کارتی به کارت دیگر» به سادگی قابل انجام است و الزاماٌ ضرورتی برای مراجعه به خودپردازهای بانک پاسارگاد نیست. فقط کافی است پس از پایان انتقال وجه در خود پرداز، شماره پیگیری را یادداشت کنید و آن را همراه با شماره 16 رقمی کارت بانکی خود به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ایمیل نمایید

    *
      تذکر2: علاقه­ مندان باید فرم ثبت نام در قالب Word را از اینجا دانلود کرده و پس از تکمیل فرم به صورت تایپ مشخصات خود، آن را همراه با فایل عکس پرسنلی خود با فرمت JPG و حجم حداکثر 200 کیلوبایت به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند.


      تذکر 3: هر شرکت کننده­ باید جداگانه فرم ثبت نام را شخصاٌ پر نموده، واریز وجه بانکی را جداگانه­ پرداخت کرده باشد و مستقل از دوستان و همراهانش مشخصات کارت خود و شماره پیگیری را ایمیل نماید. بنابراین از ارسال فرم ثبت نام و پرداخت فیش بانکی به صورت گروهی اکیداٌ خودداری کنید.


      تذکر 4: ثبت نام متقاضیان به شرطی قطعی شده است که ایمیلی با مضمون «تائید نهایی ثبت نام در نخستین جشنواره نجوم قشم» از همین نشانی دریافت کرده باشند.


      تذکر 5: با توجه به ظرفیت محدود و حداکثر 150 نفری پذیرش در جشنواره و اینکه شرطی جز پذیرفتن ضوابط آیین نامه حضور در جشنواره و شرط سنی برای علاقه مندان وجود ندارد، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند و ترجیحاٌ برای حضور در برنامه ابزار رصدی (تلسکوپ یا دوربین دوچشمی) یا عکاسی به همراه داشته باشند.


 
دره ستاره ها - تصویر از هومن نجفی
 
 

چه کسانی می­توانند در جشنواره نجوم قشم به ارائه کارگاه و نمایش اسلایدهای نجومی بپردازند؟


دبیرخانه نخستین جشنواره نجوم قشم پیشاپیش از منجمان آماتور و مدرسان نجوم باتجربه­ برای ارائه کارگاه­ها و نمایش اسلایدهای نجومی در جشنواره دعوت نموده است که برنامه دقیق آن در روزهای آتی اعلام خواهد شد.



با این حال آن دسته از منجمان آماتور که علاقه­مند به ارائه کارگاه یا پخش اسلاید عکس­های نجومی در جشنواره هستند لازم است برای اطلاع رسانی به شرگت کنندگان پیش از آغاز جشنواره، شرح کوتاهی از محتوای کارگاه یا چند نمونه از عکس­های خود را به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند تا پس از مقایسه و داوری در کمیته علمی جشنواره، جدول زمانی و چگونگی ارائه آن اطلاع رسانی شود.


چطور می­توان به عنوان اسپانسر یا یک موسسه خصوصی در جشنواره نجوم قشم غرفه داشت و به معرفی و عرضه محصولات پرداخت؟


برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط لازم با دبیرخانه جشنواره در موسسه مدار 27 درجه از طریق شماره تلفن 5240793 - 0763 تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد