آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 برنامه های دومین جشنواره ستاره شناسی قشم اعلام شد...  برنامه های دومین جشنواره ستاره شناسی قشم اعلام شد...

پیش از مطالعه برنامه کاری جشنواره لطفاً تذکرهای زیر را با دقت مطالعه فرمایید

 

1.همان طور که پیش از این هم در وب سایت جشنواره اعلام شد، خدماتی که با دریافت هزینه ورودیه ثبت نام از طرف دبیرخانه جشنواره ارائه می­ شود عبارت است از تأمین آب و برق کمپ در منطقه ­ای با طبیعت بکر، بیمه حوادث و آتش سوزی برای تمام شرکت کنندگان در جشنواره. ایجاد فضای محصور و پارکینگ و نگهبانی در کمپ، نصب سرویس بهداشتی و حمام صحرایی موقت در کمپ، شرکت در سخنرانی­ های علمی در سالن و نشست­ های نجومی صحرایی در کمپ، فراهم آوردن امکان خرید از رستوران و سوپرمارکت صحرایی در یک منطقه بکر طبیعی، برپایی چادر بهداری صحرایی، برپایی غرفه های نجومی با امکان خرید، ارائه سه وعده صبحانه، پذیرایی سخنرانی روز چهارشنبه و انتقال گروهی روز اول از قشم به کمپ و روز آخر از کمپ به قشم و همین طور انتقال برای شرکت در سخنرانی در سالن.

 

 

2.هزینه خوراک شام و ناهار و همین طور کرایه تاکسی در تمام گشت های توریستی بر عهده شرکت کنندگان است. بدیهی است افرادی که تور ثبت نام کرده اند، متناسب با شرایط تور خدمات وعده داده شده را دریافت خواهند کرد.

 

3.ما برای کمپ نگهبان پیش بینی کرده­ ایم تا آسوده خاطر چادر خود را در کمپ رها کنید و به گشت در جزیره بپردازید، با این حال بهتر است از همراه داشتن وجه نقد زیاد و وسایل گران قیمت و قراردادن آنها در چادر زمان ترک کمپ پرهیز کنید، بهتر است دوربین، لپ تاپ و سایر وسایل قیمتی خود را در زمان ترک کمپ همراه داشته باشید، یا اینکه به چادر نگهبانی در کمپ تحویل دهید و در ازای آن رسید دریافت نمایید.

 

4.تمام تلاش برگزار کنندگان بر این است که برنامه منظم و طبق پیش بینی انجام شود. با این حال زمان­ های داده شده در این برنامه کاری تقریبی بوده و با توجه به اینکه ما در فضای آزاد و در طبیعت برنامه را اجرا می کنیم و از طرفی اجرای خیلی از برنامه ها نیاز به هماهنگی همزمان چند ارگان دارد، از این رو است که با توجه به همه پیش­بینی­ ها و هماهنگی­ های قبلی باز هم امکان ناهماهنگی وجود دارد. فراموش نکنیم که قشم هم جزو ایران است و ایران هم هنوز با شرایط یک کشور توسعه یافته فاصله زیادی دارد! از این رو شرایط نامساعد جوی یا هر پیشامد غیرمترقبه دیگری احتمال بروز تغییر جزئی یا حتی تغییر اساسی در روند اجرای برنامه را به وجود می­ آورد.

 

شکیبایی ویژگی هر طبیعت گرد و انعطاف پذیری در برابر مشکلات اصلی ترین رکن برای زندگی در طبیعت است.

5.سایر افرادی که برنامه سفرشان با برنامه های انتقال گروهی منطبق نمی­ شود و دیرتر به کمپ می­ آیند یا زودتر قصد ترک کمپ را دارند، خودشان باید تاکسی گرفته و هزینه آن را پرداخت کنند. برنامه انتقال گروهی در جشنواره به صورت زیر است:

·سه شنبه 21 آذر، ساعت 13 - انتقال از مرکز رشد قشم به کمپ در سه کیلومتری روستای طبل. زمان رسیدن به کمپ حدود ساعت 14:30 خواهد بود.

·جمعه 24 آذر، ساعت 9:30 صبح – انتقال از کمپ به مرکز رشد قشم. زمان رسیدن به قشم حدود ساعت 11 خواهد بود.

 

6.تصمیم به ترک قشم یا اقامت در قشم، از صبح جمعه 22 آذر بر عهده شخص شرکت کننده است. برگزارکنندگان جشنواره، رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 24 آذر ، موظف به تحویل دادن محوطه کمپ به سازمان منطقه آزاد قشم هستند. چنانچه فکر می­ کنید ممکن است به قطار یا پرواز خود نرسید، می­ توانید تاکسی گرفته و زودتر عازم شوید. بدیهی است در این حالت پرداخت هزینه تاکسی بر عهده شرکت کننده خواهد بود.

7.محل کمپ در یکی از بکرترین مناطق جزیره است و ما با این شرط توانسته ایم مجوز برگزاری جشنواره را در این مکان اخذ کنیم که کوچک ترین آسیبی به طبیعت نرسانیم. بر عهده همه ماست که در نظافت و حفظ شکل طبیعی کمپ و آلوده نکردن ان با وسایل غیر طبیعی کوشا باشیم.

 

برای مطالعه برنامه کامل کلیک کنید

 

لینک خبر : http://qeshmstarfest.ir/fa/main-body/220-schedule-2nd-qeshmstarfest.html

 

 

 

 

 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد