آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی

جمعیت منجمان مهبانگ (منجمان هماهنگ برای ارتقاء نجوم گروهی) ، سازمان مردم نهاد جوانان دارای مجوز شماره 2429/071513073 با محدوده فعالیت ملی از سوی سازمان ملی جوانان می باشد .

 

اعضای جمعیت منجمان مهبانگ که متشکل از رده های سنی مختلف به خصوص قشر نوجوانان و جوانان این مرز و بوم می باشد که مشتاقان همیشگی آسمان شب ، این طبیعت فراموش شده اند . بیش از 80% اعضای جمعیت منجمان مهبانگ را نوجوانان و جوانان 15 الی 21 ساله تشکیل می دهند که که اکثریت آنان را می توان به عنوان اعضای فعال انجمن تلقی نمود.

اعضای این گروه همگام با دیگر گروه های نجوم آماتوری در سرزمین کهن ایران سعی در یادآوری آسمان شب و  شناخت پدیده های گوناگون گنبد مروارید نشان آسمان دارد . . .

  

فعالیت ها

جمعیت منجمان مهبانگ در راستای ترویج همگانی علم اخترشناسی و تقسیم زیبایی های آن با دیگر مردمان ایران زمین فعالیت های مختلفی دارند که برخی از آنان را به صورت زیر بیان می کنیم :

- ترویج علم ستاره شناسی در میان تمام اقشار جامعه

 

- ایجاد فضای مناسب در زمینه های علمی – عملی مرتبط با دانش نجوم برای بروز خلاقیتی که ذهن برتر نوجوانان و جوانان ایرانی را پشتوانه خود دارد .

- برگزاری تورهای رصدی ، کلاس های آموزشی ، برگزاری کارگاه علمی – پژوهشی و باشگاه های نجوم ، و گرامی داشت برنامه هایی نظیر روز و هفته جهانی نجوم ، روز و هفته جهانی فضا ، جشنواره ساعت های آفتابی و . . . در جهت افزایش آگاهی عموم علاقه مندان به این علم

 

- برگزاری کارگاه های علمی – عملی ، انتشار ماهنامه نجم و برنامه های رصدی از دیگر فعالیت های جمعیت منجمان مهبانگ محسوب می گردد .

دستاورد ها . . .

 از دستاورد های جمعیت منجمان مهبانگ می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

- کسب دهمین جایزه ترویج علم ایران

- برگزاری دومین رقابت  بین المللی رصدی صوفی ایران در دامنه تفتان – تابستان 1387

- کسب رتبه سوم در شاخص توانمندسازی در جشنواره ملی اتفاق – تابستان 1388

- گرامی داشت سال جهانی ستاره شناسی ، سال 2009 میلادی ، همگام با سایر مراکز و گروه های ستاره شناسی ایران و جهان

- ساخت بیش از 10 ساعت آفتابی در سطح استان سیستان و بلوچستان و ساخت نخستین ساعت آفتابی – مهتابی خاورمیانه در دانشگاه پیام نور واحد زاهدان

 

***

رایانامه: Mehbang.Astronomy@Gmail.com

تارگاه اطلاع رسانی: www.ZahedanAstro.ir , www.ZahedanAstro.com

شماره تماس: 09158467042

نویسنده:

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد