آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 یازدهمین ماراتن ملی مسیه توسط پیشگامان نجوم کارمانیا٫انجمن هلال کویر٫انجمن نجوم ایران و هسته پژوهشی نجوم دانشگاه شهید باهنر کرمان در روزهای ۱۳-۱۶  اسفند ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد

.

ماراتن امسال در کمپ کویری شهداد کرمان برگزار خواهد شد . همچنین اسکان شرکت کنندگان در شهر زیبا و توریستی ارگ جدید بم خواهد بود.پذیرش ماراتن از روز ۱۳ اسفند ماه در هتل ۴ ستاره ارگ جدید بم آغاز خواهد شد . جهت رفاه حال شرکت کنندگان روز ۱۳ اسفند تماما به امر پذیرش اختصاص خواهد یافت.
تیم برگزاری  ۲ روز را جهت برگزاری ماراتن در نظر گرفته است.در صورتی که شرایط جوی کویر در شب ۱۴ اسفند مساعد باشد برنامه شماره ۱ و در صورتی که کویر در شب ۱۵ اسفند آسمان بهتری داشته باشد برنامه شماره ۲ اجرا خواهد شد .
برنامه شماره ۱ 
صبح ۱۴ اسفند : افتتاحیه
ظهر ۱۴ اسفند : ناهار در ارگ جدید بم و حرکت به سمت رصدگاه
شب ۱۴ اسفند : ماراتن
صبح ۱۵ اسفند : تور بازدید از کلوت های شهداد
ظهر ۱۵ اسفند : ناهار و استراحت در ارگ جدید
عصر و شب ۱۵ اسفند : کارگاه آموزشی
صبح ۱۶ اسفند : اختتامیه و اهدا جوایز
ظهر ۱۶ اسفند : ناهار در ارگ جدید
عصر ۱۶ اسفند : گشت شهر بم
برنامه شماره ۲
صبح ۱۴ اسفند : افتتاحیه
ظهر ۱۴ اسفند : ناهار در ارگ جدید بم
عصر و شب ۱۴ اسفند : کارگاه آموزشی
صبح ۱۵ اسفند : صبحانه در ارگ جدید و حرکت به سمت کویر شهداد و بازدید از باغ شاهزاده و کلوت ها
ظهر ۱۵ اسفند : ناهار
شب ۱۵ اسفند : ماراتن
صبح ۱۶ اسفند : اختتامیه و اهدا جوایز در ارگ جدید
ظهر ۱۶ اسفند : ناهار در ارگ جدید و استراحت
عصر ۱۶ اسفند : گشت شهر بم
 
 
 
چه کسانی می توانند در ماراتن یازدهم شرکت کنند؟

تمام شرکت کنندگان در ماراتن مسیه باید با صورت های فلکی و اجرام شناخته شده فهرست مسیه آشنا باشند و پیش از این به کمک اطلس های آسمان، علاوه بر رصد ماه و خورشید و سیارات، تجربه رصد اجرام اعماق آسمان از فهرست مسیه را با تلسکوپ یا دوربین دوچشمی در کوله بار تجارب خویش داشته باشند و در حقیقت توانایی رصد و کار با ابزار اپتیکی آماتوری (تلسکوپ و دوربین دوچشمی) را داشته باشند.

تهیه تلسكوپ یا دوربین دوچشمی,نقشه آسمان,چراغ قوه و سایر ابزارهای لازم برای رصد و شرکت در ماراتن مسیه بر عهده خود شركت كننده است.

مانعی برای امانت گرفتن ابزار رصدی از مراکزی همچون رصدخانه ها، فرهنگسراها، شهرداری ها و ... وجود ندارد، اما دقت کنید که اگر سازمان مالک تلسکوپ به شرط همراه بودن تکنسین اداری آن تلسکوپ و یا نفر همراه از حراست تلسکوپ را به رصدگر تحویل می دهد، امکان حضور آن شخص غیر رصدگر در کنار تلسکوپ در محل برگزاری رقابت وجود ندارد و فقط خود رصدگر و همگروهی اش است که می تواند همراه با تلسکوپ امانتی در رقابت شرکت کند (حتی اگر حاضر به پرداخت دو برابر هزینه حضور در برنامه نیز باشد!). 

چنانچه برای حصول این امر نیاز به نامه نگاری از سوی انجمن نجوم باشد، لازم است این موضوع را از طریق ایمیل با همکاران کمیته برگزاری رقابت مسیه در میان بگذارید.

یازدهمین ماراتن مسیه ایران در ۴ بخش رقابت٬آموش٬عکاسی و اسکچ (طراحی از اجرام آسمانی) برگزار خواهد شد : 
بخش رقابت
، همچون سال های گذشته برگزار می شود و مختص رصدگران با تجربه ای است که تا کنون بیش ازنیمی از اجرام فهرست مسیه را رصد کرده اند و با این قصد در ماراتن شرکت می کنند که تمام یا حدود 70% اجرام فهرست مسیه را طی یک شب در کنار زبده ترین رصدگران ایران رصد کنند. داوران که همگی از رصدگران باتجربه کشور هستند، بر روند صحت کار رصد این دسته از شرکت کنندگان نظارت خواهند داشت و نتایج رصدها را همراه با خود رصدگران ثبت خواهند کرد.

بخش آموزش، ویژه رصدگران علاقه مندی است که تجربه رصد کمتر از نیمی از اجرام فهرست مسیه را پیش از این کسب کرده اند. شرکت کنندگان در رده آموزش، دست کم باید با اصول رصد اجرام غیر ستاره ای آشنا باشند و پیش از این حداقل حدود 10 جرم مسیه را رصد کرده باشند. در این بخش داوران با تجربه ای که از مدرسان شناخته شده نجوم رصدی هستند، شرکت کنندگان در رده آموزش را برای رصد اجرام مسیه راهنمایی می کنند و همچون یک معلم دلسوز از ابتدا تا پایان رقابت در کنار آن ها خواهند بود و بر روش کارشان نظارت کرده، ایرادهای احتمالی در شیوه رصد را به شرکت کنندگان گوشزد خواهند کرد.

تذکر:برای پذیرش در هر دو رده آموزش و رقابت، شرکت کنندگانی که از استان های محروم و مرزی کشور قصد شرکت دارند در اولویت انتخاب و پذیرش قرار خواهند داشت و نسبت به پذیرفتن شرکت کنندگان از شهرهایی همچون تهران، مشهد و اصفهان که سطح مطلوب تری نسبت به سایر شهرها از نظر توسعه نجوم آماتوری دارند، سخت گیری بیشتری اعمال خواهد شد. 

بخش عکاسی،چنانچه تعداد متقاضیانش به حد نصاب لازم برسد، در کنار رده های رقابتی تلسکوپ و دوربین دوچشمی، رده عکاسی ماراتن مسیه نیز افزوده خواهد شد. این بخش نخستین بار به طور آزمایشی در ششمین رقابت مسیه انجام شده بود و داوری در آن نیز جداگانه انجام می شود. شرکت کنندگان در این رده، همزمان با سایر رصدگران که به رصد اجرام فهرست مسیه می پردازند، به عکاسی از این اجرام در طول یک شب خواهند پرداخت و بدیهی است که عکاسی از نماهای باز آسمان و ثبت رد ستارگان هدف این بخش از رقابت نیست و با دوربین دوچشمی یا تلسکوپ بدون موتور ردیاب نمی توان در این بخش شرکت کرد. پس از پایان رقابت نتیجه کار عکاسان در طول رقابت، از بعد کیفی و کمی با یکدیگر مقایسه می شود. همراه داشتن کلیه ابزارهای لازم برای عکاسی ژرف آسمان از قبیل تلسکوپ، سه پایه موتور دار مناسب، دوربین عکاسی دیجیتال مناسب، گاید اسکوپ و ... بر عهده شرکت کننده است. علاقه مندان در صورت تمایل به شرکت در این بخش ، باید  و در بخش مربوطه گزینه ماراتن عکاسی را انتخاب کنندو در فرم مشخصات فنی کلیه مشخصات ابزارهای عکاسی که با آن قصد شرکت در رقابت دارند را همراه با نوع تلسکوپ و سه پایه به طور دقیق ذکر کنند و به این ترتیب در صورت تشکیل بخش عکاسی رقابت در کنار سایر عکاسان در این بخش شرکت کنند. تشکیل یا عدم تشکیل این بخش پس از به دست آمدن اطلاعات لازم از پذیرفته شدگان در زمان اعلام اسامی نهایی شرکت کنندگان مشخص خواهد شد.

بخش اسکیچ، این بخش را که در سال های گذشته کمتر به آن توجه می شد در این رقابت بصورت یک بخش مجزا انتخاب گردیده است.روند کار بدین گونه است که شرکت کنندگان علاقمند به طراحی از اجرام آسمانی همچون دیگر شرکت کنندگان به رصد اجرام در لیست مشغول می شوند اما به درخواست داور از هر کدام از اجرامی که در لحظه تعیین می کند ملزم به اسکچ سریع و بی نقص از آن خواهند بود لذا از شرکت کنندگانی که در فرم مشخصات فنی اسکچ را انتخاب می کنند می خواهیم که با آگاهی از علاقه خود به این کار و توانایی و تجربه ای که در طراحی از اجرام آسمانی دارند این بخش را انتخاب نمایند. برگه استاندارد و مخصوص ثبت رصد در شب رقابت به شرکت کنندگان این بخش داده خواهد شد ولی ابزار طراحی، پاک کن، تراش و دیگر ابزارهای  اسکیچ مانند محو کن برعهده شرکت کننده است.بدیهی است افرادی که مهارت بیشتری در اسکیچ زدن و ثبت دقیق اجرام آسمانی دارند به عنوان پذیرفته شدگان نهایی این رقابت انتخاب می شوند.
شرایط شرکت گروهی
رصدگران با دوربینهای دوچشمی فقط به صورت انفرادی میتوانند شرکت کنند و امکان شرکت گروهی با دوربینهای دوچشمی کوچکتر از 120×20 و تلسکوپهایی با قطر دهانه کوچکتر از ۹ سانتی مترنیست. شرایط پذیرش گروهی به صورت زیر است: گروه ۲ نفره برای تلسکوپهای 6 اینچی بازتابی و بزرگتر و دوربین دوچشمی با قطر شیئی ۱۲۰ میلی متر (یا دوربین های ۱۰۰ میلیمترتلسکوپی با استقرار چنگالی) که البته رصدگر می تواند با چنین ابزارهایی به صورت انفرادی نیز شرکت کند. گروه ۳ نفره برای تلسکوپ ۱۲ اینچ (۳۰ سانتیمتر) و بزرگتریا دوربین دوچشمی با قطر شیئی ۱۵۰ میلیمتر که رصدگر میتواند به صورت انفرادی نیزبا چنین ابزارهایی شرکت کند.

شرکت کننده لازم است که اطلاعات مربوط به ابزار رصدی را به درستی در فرم ثبت نام پر کند و در صورت تغییر احتمالی نوع ابزار رصدی این موضوع را از طریق ایمیل با همکاران کمیته برگزاری مارتن مسیه در میان بگذارد. حداقل گشودگی (قطر دهانه) ابزار رصدی،چه تلسکوپ و چه دوربین دوچشمی، برای شرکت در برنامه 80 میلیمتر است. رصدگران در سه رده دوربین دوچشمی،تلسکوپ و تلسکوپ الکترونیک (بدون استفاده از جستجوگر خودکار) رقابت میکنند.

آیا می توان با دوست یا خانواده در ماراتن صرفا جهت تماشای رقابت شرکت کرد ؟

با توجه به تلاش انجمن نجوم ایران در حفظ کیفیت این برنامه و فضای محدود محل برگزاری، فقط پذیرفته شدگان نهایی (بدون همراه) میتوانند در ماراتن مسیه شرکت کنند و بجز داوران، پیشاهنگان و همکاران اجرا، خبرنگاران مدعو و میهمانان ویژه، متاسفانه امکان شرکت افرادی که مایل به همراهی یا فقط دیدن رقابت از نزدیک هستند وجود ندارد و پیشنهاد میشود علاقه مندان به رصدهای عمومی آسمان شب، در برنامه های مشابهی که در گشت های نجومی موسسات و انجمنهای نجومی در شهر محل زندگی شان برگزار می کنند شرکت نمایند و پس از کسب تجربه های کافی در صورت تمایل در ماراتن مسیه ایران شرکت کنند.

امکان شرکت گروهی نیز برای علاقه مندان وجود دارد که البته تک تک اعضای گروه باید دارای شرایط پذیرش در ماراتن مسیه باشند. 

متاسفانه امکان حضور سایر همراهان (همانند والدین، دوست و ...) به همراه شرکت کننده به هیچ وجه ممکن نیست. همراهان شرکت کنندگان می توانند به کرمان سفر کنند و در مراکز اقامتی این شهر نظیر هتل ها و ... اقامت کنند. اما امکان اسکان این عزیزان در محل اسکان شرکت کنندگان در صورت وجود ظرفیت و با پرداخت هزینه برد هتل طبق مقررات هتل ارگ جدید وجود دارد و لذا بایستی از قبل به فکر رزرو جا باشند. این مورد درباره سرپرست های محترم گروه های نجومی كه تمایل دارند همراه دوستان یا دانش آموزانشان در برنامه حضور داشته باشند نیز صادق است. بنابراین فقط شركت كنندگان، داوران، تیم پیشاهنگی و اجرا، خبرنگاران ومیهمانان ویژه ماراتن مسیه عازم محل برگزاری این رقابت خواهند شد.

چند نکته مهم :

  • امسال به دلیل حضور نور ماه در ساعت های اولیه شب(تا ساعت 23) بدون شک مانع دیده شدن اجرام ژرف و کم نور اطراف ماه خواهد بود لذا انتخاب لیست اجرام امسال با کمی تغییرات صورت می پذیرد با اینحال استخراج ترتیب رصد اجرام مسیه وNGC و IC از ابتدای شب تا سپیده صبح بر عهده خود شرکت کنندگان است و ضمانتی از بابت ارائه ترتیب رصدی اجرام از سوی کمیته برگزاری وجود ندارد اما اولویت رصد با رصد اجرام مسیه خواهد بود.
  • در یازدهمین ماراتن مسیه ایران برنامه های جانبی از قبیل برنامه رسمی افتتاحیه و اختتامیه همراه با سخنرانی و کارگاه آموزشی یک روزه و نیز طبیعت گردی در منطقه  کلوت ها پیش بینی شده که جزییات آن در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.


  • تمامی متقاضیان شرکت در یازدهمین ماراتن مسیه ملزم به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام هستند و هیچ شرکت کننده ای بدون پر نمودن این فرم امکان حضور در برنامه را نخواهد داشت. توجه کنید که ماراتن مسیه در سطح ملی برگزار می شود، عدم رعایت اولیه ترین ضوابط منجر به برهم خوردن نظم در اجرای کارها خواهد شد. برگزاری موفق و منظم ماراتن یازدهم مسیه ایران نیازمند رعایت نظم تیمی کامل در تمام مراحل از سوی برگزارکنندگان و شرکت کنندگان است.


  • فرم ثبت نامی که داوطلب شرکت در ماراتن مسیه تکمیل می کند، نخست به منزله شناسنامه او برای کمیته برگزاری رقابت است. رعایت صداقت و دقت در پرکردن فرم مربوطه دومین موردی است که مد نظر این کمیته قرار خواهد گرفت. متقاضی بایستی از به کاربردن عبارات مبهم به خصوص در بخشی که مربوط به تجربیات رصدی است خودداری کند و اطلاعات خواسته شده را به طور کامل و صحیح وارد کند.
  • وجود هر گونه اطلاعات نادرست در فرم رصدی منجر به عدم گزینش متقاضی از سوی كمیته برگزاری یازدهمین ماراتن مسیه خواهد شد. 
  • چنانچه در زمان ثبت نام، وضعیت و نوع ابزار متقاضی برای شركت در برنامه مشخص نباشد، بایستی به طور موقت نام ابزاری را كه بیشترین احتمال دسترسی به آن در زمان برگزاری ماراتن را دارد در فرم ثبت نام ذكركند و اگر در روزهای بعد از ثبت نام قصد شركت با ابزار دیگری را داشت، بایستی نوع ابزار را در اسرع وقت و از طریق پست الكترونیك به اطلاع همکاران پذیرش رقابت برساند. 
  • رصدگر و هم گروهی رصدگر، هر دو بایستی از سطح تجربه رصدی لازم برخوردار باشند. پرکردن فرم ثبت نام از طرف یکی از اعضای گروه رصدی برای شرکت در رقابت کافی نبوده و هر دو نفر بایستی نسبت به تکمیل فرم ثبت نامبه طور جداگانه، تا پایان روز 20 بهمن 92اقدام نمایند. 
  • در صورت لزوم، کمیته برگزاری ماراتن مسیه جهت دریافت اطلاعات بیشتر از تجارب و فعالیت های برخی از رصدگران با آنان تماس تلفنی برقرار خواهد نمود. از این رو لازم است شماره تلفن بدون اشتباه تایپی در فرم وارد شود. همچنین داوطلب باید شماره یا شماره تلفن هایی را ذكر كند که امکان دسترسی به او را در هر زمانی فراهم سازد. توجه کنید که تماس تلفنی با همه رصدگران انجام نخواهد شد. بنابراین عدم برقراری این تماس به منزله حذف قطعی نام داوطلب از فهرست پذیرفته شدگان نیست.
  • سایر نكاتی كه بایستی در مراحل بعدی مورد توجه شركت كنندگان قرار گیرد در روزهای پیش رو به اطلاع خواهد رسید. از این رو داوطلبان شرکت در یازدهمین ماراتن مسیه لازم است که حداقل هر دو روز یک بار با بازدید از این پایگاه اینترنتی و نیز چک کردن محتوای ایمیل خود که در فرم ثبت نام درج نموده بودند، از آخرین اخبار مربوط به اوضاع برگزاری این رقابت آگاه شوند. داوطلبان دقت کنند که اگر نشانی ایمیل را به درستی در فرم ثبت نام وارد نکرده باشند، نامه های مربوطه را دریافت نخواهند کرد .
جوایز ماراتن ۱۱
در این دوره ماراتن مسیه جوایز نقدی و غیر نقدی بسیار ارزنده و بی سابقه ای  پیش بینی شده است که در اطلاعیه های بعدی اعلام می گردد.ضمنا امسال کلیه ی جوایز اععم از نقدی و غیر نقدی در روز اختتامیه تماما به برگزیدگان اهدا خواهند شد.

برنامه ماراتن
در ماراتن یازدهم میهمانان و شرکت کنندگان پس از پذیرش در ارگ جدید بم که از ساعت ۷ صبح روز ۱۳ اسفند تا ۷ صبح روز ۱۴ اسفند صورت می پذیرد در هتل ارگ جدید اسکان داده می شوند . همچنین میهمانان می توانند از امکانات شهر توریستی ارگ جدید مثل :

ـ استخر٬سونا و جکوزی

ـ دوچرخه سواری در پیست هتل

ـ کارتینگ

ـ سوارکاری

ـ دریاچه و قایق پدالی

ـ رستوران ها و کافی شاپ های متعدد

ـ چایخانه نخلستان

ـ باشگاه بیلیارد

ـ مرکز خرید ٬ درمانگاه تخصصی و ...

استفاده نمایند.

هزینه شرکت در ماراتن یازدهم

در ماراتن مسیه یازدهم با توجه به امکانات تدارک دیده شده برای هر شرکت کننده مثل ‍: ۴ روز اقامت در هتل ۴ ستاره ممتاز ارگ جدید به همراه پذیرایی کامل ٬ هزینه های داوری٬کادر علمی و اجرایی ٬ ترانسفر و ...

هزینه هر نفر برای کادر اجرایی بیش از ۶ میلیون ریال محاسبه شده است که با تلاش های تیم اجرایی و اسپانسر گیری با جذب حامیان این هزینه با ٪۸۰ تخفیف برای هر شرکت کننده ۱۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

همچنین کسانی که تا قبل از ۲۰ بهمن ماه ثبت نام خود را تکمیل و هزینه را پرداخت نمایند با 83.50% تخفیف می بایست مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را پرداخت نمایند.

اعضای انجمن نجوم ایران نیز با اعمال تخفیف ٪۸۵ برای شرکت در مارانت مسیه یازدهم مبلغ ۹۰ هزار تومان پرداخت خواهند نمود.

اطلاعیه

انجمن نجوم ایران به مناسبت آغاز دومین دهه مارتن های مسیه ایران تا تاریخ ۲۰ بهمن ۹۲ حق عضویت سالانه این انجمن را برای اعضای آماتوری از ۱۵ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان کاهش میدهد.

ثبت نام در یازدهمین ماراتن مسیه ایران

در این دوره از ماراتن مسیه ثبت نام در ۲ مرحله صورت می گیرد در مرحله نخست علاقمندان پس از ثبت نام در سایت و تکمیل مراحل ثبت نام (که مراحل آن شرح داده خواهد شد) می بایست منتظر باشند که اطلاعات آن ها توسط کمیته علمی بررسی شود و پس از مهلت مقرر که در اطلاعیه های بعدی اعلام می گردد در طی ایمیل ٬ پیامک و اطلاعیه اسامی پذیرفته شدگان اعلام می گردد.کسانی که در مرحله دوم پذیرفته می شوند می توانند کارت خود را از قسمت دریافت کارت دریافت و چاپ نمایند و روز ۱۳ اسفند به مسئولین پذیرش تحویل دهند. هزینه پرداخته شده توسط آن دسته از رصدگرانی که به صلاحدید دبیر محترم علمی جهت شرکت در ماراتن مسیه پذیرفته نمی شوند ظرف ۲۴ ساعت پس از اعلام اسامی به حساب اعلام شده آن ها واریز خواهد شد.


مراحل ثبت نام در سایت ماراتن ۱۱

مرحله اول

پس از ورود به سایت یازدهمین ماراتن ملی مسیه به آدرس های www.marathon11.ir و www.reghabat11.ir با انتخاب گزینه ثبت نام در ماراتن وارد بخش ثبت نام شده و فرم را به طور کامل تکمیل کنید و نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبور خود را به خاطر بسپارید.

مرحله ۲

از قسمت   اطلاع رسانی>فایل ها   فرم مشخصات فنی و ضروری را با فرمت دلخواه دانلود نمایید آن را تکمیل کنید و به صورت فرمت  zip یا rar روی سیستم خود ذخیره نمایید.
(نرم افزار مورد نیاز در قسمت فایل وجود دارد)

مرحله ۳

وارد  حساب کاربری خود شوید . گزینه فرم مشخصات فنی را انتخاب نمایید

در این قسمت ابتدا  فایل فرم مشخصات فنی را که در مرحله ۲ ذخیره نموده اید در قسمت "مشخصات فنی" بارگزاری نمایید.

تعداد افراد گروهتان را بنویسید. در صورت شرکت انفرادی عدد  0  را وارد نمایید. 

بخش مورد نظر برای شرکت در ماراتن را از منوی "شرکت در بخش" انتخاب نمایید.

در صورتی که  قصد شرکت گروهی در ماراتن را دارید نام و مشخصات همه ی اعضای گروهتان را وارد نمایید

(تذکر:همه ی اعضای گروه باید به طور جداگانه ثبت نام نمایند)

مرحله ۴
ار حساب کاربری خود وارد قسمت خدمات (هزینه ثبت نام همایش) شوید با توجه به تاریخ مراجعه و عضویت یا عدم عضویت در انجمن نجوم ایران  نوع ثبت نام خود را مشخص کنید وگزینه ثبت را انتخاب نمایید 

مرحله ۵
با توجه به توضیحات هزینه ها مبلغ ثبت نام مربوط به خود را به حساب شماره : 
5605-700-1192088-1
 کارت شماره :
6063-7310-1148-1760
شماره شبا :
IR590600560570001192088001
به نام :

محمد جواد پیشگویی

بانک :
قرض الحسنه مهر ایران شعبه ولیعصر کرمان

(اعضای انجمن نجوم ایران استعلام خواهند شد)

در صورتی که امکان اسکن فیش پرداختی خود را دارید آن را اسکن نموده و در حساب کاربری خود در بخش ارسال فیش وارد نمایید در صورتی که امکان اسکن فیش را ندارید در قسمت توضیحات شماره فیش واریزی ٬ تاریخ واریز ٬ ۴ شماره آخر کارت و نام واریز کننده را حتما وارد نمایید

مرحله ۶

در حساب کاربری خود عکس پرسنلی خود را که حجم آن کمتر از ۳۰۰ کیلو بایت باشد را بارگزاری نمایید.

 

پس از انجام این مراحل و استعلام واریز وجه و عضویت در انجمن نجوم ایران ایمیل و پیامکی مبنی بر تایید تکمیل ثبت نام اولیه برای شما ارسال خواهد شد.

تذکر : این مراحل در حساب کاربری شما فقط تا ۲۰ اسفند فعال می باشند و پس از آن در صورتی که مراحل ثبت نام را کامل نکرده باشید دبیرخانه هیچ مسئولیتی نسبت به پذیرش آن ها ندارد و از سیستم حذف خواهند شد.

در صورت بروز هرگونه مشکل با بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

دبیرخانه یازدهمین ماراتن مسیه ایران تمام تلاش خود را جهت برگزاری اولین دوره از دومین دهه ماراتن های مسیه ایران در بالاترین سطح کیفی خواهد کرد و از همه ی اعضای جامعه نجوم کشور دعوت می کند تا با پرهیز از حاشیه ها در برگزاری ماراتن یازدهم مارا یاری نمایند.
 


نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد