آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 بیست و پنجمین باشگاه نجوم همدان پنج شنبه مورخ 1391/9/30 ساعت 16:5 با تلاوت آیاتی چند ازقرآن کریم و پس از آن خواندن سرود جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی کار خود را آغاز کرد.
سرکار خانم ثمین فرخ سیر که اجرای این باشگاه را عهده دار بودند ضمن خیر مقدم به حاضران در سالن که مطابق روال همیشگی جمعی از دانشجویان و دانش آموزان و اعضای مرکز و عموم مردم بودند و هم چنین جناب آقای ترکمان معاون امور اجتماعی شهرداری همدان،لیست برنامه هایی که در طی باشگاه ارائه شد را خدمت حضار عنوان کردند.
کنفرانس اول را سرکار خانم معصومه جواهری مهر تحت عنوان انقلاب زمستانی و شب یلدا ارائه دادند و به بررسی حرکات زمین،پیدایش فصول و پدیده انقلاب زمستانی پرداختند.
در بخش بعد جناب آقای علیرضا والایی با بخش پدیده ها و اخبار نجومی در حدود 10 دقیقه پدیده های آسمان دی ماه را بررسی وخبرهای مهم دنیای نجوم داخلی و خارجی را تشریح کردند.
پس از پایان سخنرانی ایشان فیلم کوتاه نجومی پخش شد وبا پایان آن سرکار خانم نجمه فلاحیان به بررسی شایعه مرگ جهان و تاریکی سه روزه با شیوه ای جذاب پرداختند .
سرکار خانم فرخ سیر در این بخش ضمن قدردانی از سخنرانان از جناب آقای جمال فرآرا یکی از عکاسان باسابقه همدانی دعوت کردند که بخش اول کنفرانس اصلی با محوریت عکاسی نجومی(عکاسی آنالوگ) را ارائه دهند. بخش اول کنفرانس، توسط ایشان حدود 30 دقیقه ارائه شد و بعد از آن پخش کلیپی بود که توسط خانم فرخ سیر تهیه و تنظیم شده بود پخش گردید و پس از آن بخش دوم کنفرانس توسط جناب آقای فرآرا ارائه شد و حاضران در این بخش سوالات خود را پیرامون مباحث ارائه شده توسط ایشان پرسیدند.
در این بخش کلیپی دیگر که بازهم تهیه و تنظیم شده توسط سرکارخانم فرخ سیر بود پخش گردید .
بخش های بعدی برنامه به معرفی سایت، و پرسش و پاسخ نجومی اختصاص یافته بود که بخش معرفی سایت توسط جناب آقای محمد رادمرد ارائه گردید و بخش بعدی را جناب آقای علیرضا یارمحمدی تحت عنوان پرسش و پاسخ ارائه کردند.
در بخش پایانی به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت باشگاه نجوم همدان از مسئولین گذشته و فعلی باشگاه و اعضای فعال مرکز که در بخش های مختلف باشگاه های نجوم همکاری های فراوان و ثمرده داشتند توسط سرکار خانم اکرم باقرپور مدیریت محترم مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی تقدیر شد و هدایایی به رسم یادبود به این عزیزان تقدیم گردید.

اجرا: ثمین فرخ سیر
مسئولین باشگاه: ثمین فرخ سیر، مهسا درویشی
پشتیبانی فنی: آرش رنجبران
طراحی پوستر: بهزاد قیاسوند
عکاس: علی ترکمان
تنظیم گزارش: مهسا درویشی

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد