آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 دهمین باشگاه نجوم همدان به همت مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدان وابسته به معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری همدان چهارشنبه ی هفته گذشته مورخ 25 خرداد 90  از ساعت 17 لغایت 18:30درسالن همایش های مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدان برگزار شد.
در نخستین بخش از برنامه سرکار خانم ثمین فرخ سیر به معرفی پدیده های منتخب ماه پرداختند. پس از ایشان کنفرانس محوری باشگاه با موضوع ماه گرفتگی توسط جناب آقایآرش رنجبران ارائه شد. ایشان همچنین به برنامه های مرکز درویژه برنامه ی رصد ماه گرفتگی برای عموم علاقه مندان در مرکز اخترشناسی ابن صلاح اشاراتی نمودند.در بخش پایانی این باشگاه جناب آقای کیاوش مرادیکه از سوی مدیریت محترم مرکز به سمت مسئول هماهنگی مقطعیباشگاه های نجوم همدان منصوب شدند به ایراد سخرانی در خصوص چیستی و جایگاه باشگاه های نجوم در کشور و استان همدان و توضیحاتیپیرامونقوانین و ضوابط اجرایی آن پرداختند.
 

 
پس ازپایان باشگاه، ویژه برنامه ی گرفت ماه از ساعت 23 در مرکز آغازشد که درهمان دقایق آغازین برنامه جمع کثیری از علاقه مندان به رصد این پدیده ی دیدنی با مراجعه به مرکز از امکانات اپتیکی استفاده نموده و کارشناسان و اعضای فعال مرکزنیز مشغول به پاسخگویی به سوالات این عزیزان شدند. با نزدیک شدن به زمان اوج گرفت شور و هیجان رصدگران و عموم علاقه مندان میزان زیادی افزایش یافت به گونه ای که  اکثر این عزیزان به ثبت تصاویر گرفت با گوشی های تلفن های همراه خود از پشت چشمی ابزار های اپتیکی مرکز پرداخته همچنین تعدادی از اعضای فعال مرکز به همراه عکاسان مجرب آسمان شب آقایان علی ترکمان و امین بشیری به فعالیت های رصدی و عکاسی از این گرفت به یاد ماندنی پرداختند.در نهایت برنامه در ساعت 2:30 بامداد پنج شنبه 26 خرداد ماه پایان یافت.
 

 
مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی وابسته به معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری همدان دوره های آموزشی عمومی و تخصصی ستاره شناسی را در تابستان 90 با سبک و سیاقی متفاوت نسبت به سالهای گذشته برگزار خواهد کرد لذا کلیه ی علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره های مذکور به  نشانی اینترنتی مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی www.ebnesalah.ir مراجعه نمایند.

تنظیم گزارش : بهنام کاتبی–مسئول روابط عمومی مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدان
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد