آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 کودکان و نوجوانان همراه با والدینشان شب 25 خرداد و همزمان با وقوع ماه گرفتگی در مرکز علوم و نجوم کانون زنجان حاضر شدند و از دریچه تلسکوپ های مرکز ، این پدیده نجومی را رصد کردند.
 
به گفته سرپرست مرکز علوم و نجوم ویژه برنامه ماه گرفتگی 25 خرداد در مرکز علوم و نجوم زنجان از ساعت 22:30  روز چهارشنبه آغاز شد و تا واپسین لحظات گرفت یعنی تا بامداد روز 26 خرداد ادامه یافت. این برنامه ها شامل : ارایه سمینار ، رصد ماه گرفتگی در تمام لحظات وقوع پدیده ، مسابقه عکاسی از خسوف و برپایی نماز آیات بود که با استقبال بسیاری از نوجوانان و خانواده ها و عموم مردم که در حال گذر از اتوبان  کناری مرکز بودند، روبرو شد.
 
 
این ویژه برنامه با برگزاری سمینار تخصصی توسط کارشناسان علمی مرکز و با موضوع خسوف آغاز شد و در مورد پدیده خسوف و ابزارهای نجومی و چگونگی رصد ، عکس برداری نجومی توضیحاتی برای حضار داده شد. در این برنامه تلسکوپ مخصوص 110 میلیمتری ویلیام و تلسکوپ 14 اینچی سلسترون بود که با استفاده از آنها پدیده ماه گرفتگی رصد شد در ادامه حاضران نماز آیات را نیز اقامه کردند.
 
 
فاطمه افشاراحمدی در همین حال خاطر نشان کرد: در این برنامه هم زمان با رصد ماه گرفتگی ، مسابقه عکاسی نیز برای شرکت کنندگان برگزار شد که مربوط به گرفتن عکس از ماه گرفتگی بود که بعد از تجزیه و تحلیل به آثار برتر رسیده جوایزی اهدا خواهدشد.
 
 
 
 
 
 

نویسنده:

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد