آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
به مناسبت هفته ی جهانی ستاره شناسی انجمن نجون کانون فرهنگی تربیتی رضوان شهرستان امدیه برنامه ی ترویجی را در سطح شهر امیدیه برگزار کرد.
برگزاری کارگاه آموزشی ستاره شناسی در مدارس، ویژه ی دبیران علوم تجربی و زمین شناسی دوره های متوسطه ی اول و دوم و آموزگاران پایه ی  چهارم ابتدایی
این برنامه آموزشی در تاریخ 22 اردیبهشت 95 در محل سالن کنفرانس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان امیدیه برگزار گردید. سر کار خانم شریفات مربی ستاره شناسی انجمن ستاره شناسی امیدیه، ضمن دسته بندی فصول مرتبط به نجوم در کتابهای علوم تجربی پایه های دوم تا  چهارم و ششم ابتدایی و مطالعات اجتماعی و علوم تجربی پایه ی نهم و زمین شناسی سال چهارم دبیرستان و تفکیک مباحث نجومی این کتابها و برقراری رابطه‌ی این مفاهیم به شکل گسترده تر تاکید کردند. در این برنامه که با حضور مربیان برگزار شد، برنامه ریزی خوبی برای ترویج دانش ستاره شناسی در سطح مدارس تعیین گردید.
 
 
 
 
شب رصدی و برنامه‌ی روز جهانی ستاره شناسی
این برنامه رصدی در روز 22 اردیبهشت 1395 در محل جاده فرودگاه به همت انجمن نجوم کانون  فرهنگی تربیتی رضوان ، نیروی انتظامی و همکاری مدیریت آمورش و پرورش شهرستان امیدیه و روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجری ، برگزار گردید.
با توجه به ترویجی بودن برنامه روز جهانی ستاره شناسی بخشهای زیر برای عموم مردم در نظر گرفته شد:
1.  بخش نقاشی کودکان و تعیین بهترین نقاشی در زمینه دانش ستاره شناسی
2.  پرسش و پاسخ دانش ستاره شناسی در سطح عمومی
3.  آموزش روشهای رصدی و کار با گردونه آسمان شب
4.  نمایش اسلایدهای ستاره شناسی و سفر به فضا
5.  بخش کتابهای ستاره شناسی و کودکان
در این شب بیاد ماندنی بسیاری از مردم شهرستان امیدیه شرکت داشتند که نشان از علاقه مندی این مردم خونگرم به دانش ستاره شناسی است.
 
 
 
 
 

 
با تشکر
نوشین شریفات
ایران - خوزستان - امیدیه
اردیبهشت 95
 
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد