آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 پنجشنبه 8 مرداد 1394، حوالی ساعت 20:15 دقیقه شهابی بسیار نورانی بر بالای  آسمان شهرهای مرکزی، غربی و شمال غربی ایران دیده شد. به گفته شاهدان این شهاب پس از برخودر به جو آسمان منفجر و تکه تکه شده است.( به روز شده )

با توجه به رسالت سایت آسمان شب ایران رد امر خبر رسانی درست و صحیح، این خبر بر اساس شواهد رصدگران آسمان شب بوده و اعتبار آن مورد تایید رصدگران تیز بین آسمان شب است.

یکی از شاهدام معتبر در رویت این شهاب نورانی آقای قمری نژاد از رصدگران با تجربه شهر زنجان هستند. به گفته ایشان، فرزندشان ساعت 20:15 دقیقه شهابی نورانی در غرب آسمان شهر زنجان دیده‌اند که پس از برخورد با جو زمین منفجر شده است . این شهاب ابتدا آبی رنگ بوده و سپس با انفجاری قرمزرنگ در آسمان غرب زنجان رویت شده است. آقای قمری نژاد زمانی تواننستند رد باقی مونده شهاب را ببینند که ردی 20 درجه در آسمان داشت و لحظه دیدنی ورود آن به جو زمین را دختر ایشان رصد کرده اند. 

 

تصویر تهیه شده توسط آقای قمری نژاد که ارزش بسیاری برای تحقیق در مورد محل دقیق دارد. 

 

در گزارش دیگر خسرو جعفری زاده از رصدگران با تجربه آسمان شب، رد باقی مونده از این شهاب را در بالای افق شمال شرقی مشاهده کرده است. ایشان که برای پیاده روی به یکی از پارکهای غرب تهران رفته بود، متوجه رد دود عجبی در بالای افق غربی می شود که ارتفاع آن از افق تقریبا 7 تا 9 درجه بود. پس از حدود 30 دقیقه رد به سه بخش تبدیل شد. 

 

 

تصویر محدوده وجود دود باشی از عبور شهاب نورانی

 

گزارش آقای هاتف طباطبایی از ارومیه

تاریخ: ٨ مرداد ١٣٩٤
زمان: ساعت ٢٠:٢٠
در ماشین در حال حركت بودم كه نوری روشن در افق شرقی ارومیه توجهم را جلب كرد ابتدا فكر كردم انعكاس نور بوده ولی با دقت فراوان متوجه شدم شهابی نورانی پس از طی مسیری ٢٠ الی ٣٠ درجه از جنوب به شمال و در ارتفاع ٢٠ الی ٤٠ درجه در آسمان و با قدر حدود -٩ در سمت شرق ناپدید شد. اما قبل از ناپدید شدن در اواسط مسیر، منفجر شدنش كاملاً مشخص بود
صدا نداشت
رد نداشت
رنگش سفید و زرد بود
طول و عرض جغرافیایی:
٣٧.٥ شمالی
٤٥.٠٢ شرقی

 

گزارش تصویری آقای علی عزتی از لنگرود که ارزش بسیاری دارد 

 

 

 

 

 

 

در صورت خبر مهم و مورد تایید می توانید با ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید در تماس باشد. 

 

 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد