آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 تور تفریحی - آموزشی رصد کندوان چنان چه وعده داده شده بود، با موفقیت در حوالی روستای توریسیتی کندوان توسط انجمن نجوم آیاز تبریز برگزار شد.
تور ساعت 16:45 دقیقه روز پنجشنبه 31 شهریور 90 از مقابل پژوهشسرای آذربایجان به سمت مکان تعیین شده برای رصد حرکت کرد. با هماهنگی انجام شده، گروهی از شورای مرکزی انجمن، چند ساعت قبل در مکان مورد نظر حاضر شده بود تا شرایط را برای حضور شرکت کنندگان محیا کند و با رسیدن این تور 40 نفره، بدون اتلاف وقت، کار را شروع کنیم.
 

 
 بعد از توضیحات ابتدایی در مورد گذراندن یک شب رصدی، نقشه خوانی و دیگر مسائل مقدماتی توسط آقای فرزام عرب زاده؛ شرکت کنندگان در گروه های شش یا هفت نفره گروه بندی شدند تا با حضور در قسمت های مختلف آموزشی از آخرین شب تابستان نهایت بهره را ببرند. قسمت های آموزشی مختلف مانند صور فلکی (خانم امیری)، کار با تلسکوپ و پایه ی استوایی در دو بخش (آقایان مهدی آجیلی و رسول آزمایش) و کار با دوربین دو چشمی (آقایان فرخ امین غربالی و احمد حسین زاده) برای این برنامه تدارک دیده شده بود تا شرکت کنندگان ساعت ها مشغول رصد و لذت بردن از آسمان شب آذربایجان باشند.
 
 
 
حضور عکاسان آسمان شب ، آسمانی پر ستاره و ابزار رصدی کافی به جذابیت این برنامه رصدی می افزود و هوای نسبتا خنکِ دامنه غربی سهند را کم اهمیت می کرد. با گذراندن یک شب رصدی پر بار نوبت بخش دوم تور، یعنی بازدید از روستای دیدنی و تاریخی کندوان بود که بعد از اولین طلوع پاییز و آمادگی برای حرکت، ساعت 7:30 صبح راهی کندوان شدیم. البته بعضی از دوستانی که با وسیله نقلیه شخصی در برنامه شرکت کرده بودند خواب را به این قسمت از برنامه ترجیح دادند!
بعد از گشت و گذار در کندوان و بازدید از نمایشگاه های مختلف، بافت بی نظیر کندوان و عکس های یادگاری، ساعت 9:30 دقیقه صبح جمعه به سمت تبریز حرکت کردیم و خاطره خوش دیگری به خاطرات آیاز افزوده شد.
در انتها از مسئولین سازمان ملی جوانان استان و تمامی دوستانی که ما را در هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه یاری کردند، کمال تشکر را داریم.
با تشکر
سید عماد الدین قاضی طباطبایی | رئیس انجمن نجوم آیاز تبریز
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد