آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 انجمن ستاره شناسی آیاز تور رصدی – تفریحی سهند را ۲۴ و ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۱ با موفقیت برگزار کرد. این برنامه رصدی که با هدف ارتقای سطح توانایی‌های رصدی اعضای انجمن و آشنایی اعضای جدیدتر با رصد و برنامه‌های رصدی تدارک دیده شده‌بود با حضور ۴۰ نفر از اعضای انجمن آیاز و در پیست اسکی سهند برگزار شد.

اختفای زیبای ماه و مشتری در سحرگاه ۲۵ تیر ماه و همچنین محدودیت های آب و هوایی برای استفاده از آسمان بکر دامنه های سهند بهانه خوبی بود تا آیاز با همکاری مرکز آذراستار یکی دیگر از برنامه های خاطر انگیز رصدی را به برنامه های پر شمار خود اضافه کند. آقای امید اکبری مسئول این رصد و عضو شورای مرکزی ، برنامه‌های مختلفی از جمله رصد اجرام ، ثبت و زمانسنجی اختفا ، آموزش رصد و همچنین کوهپیمایی صبحگاهی را از برنامه‌های این تور اعلام کرده بود.

این تور که ساعت ۱۷:۳۰ از مرکز شهر تبریز حرکت کرده بود با اسقرار بیش از ۱۰ ابزار رصد اعماق آسمان در کنار کمپ پیست اسکی کار خود را آغاز کرد. رصد اجرام مختلف ، بحث و تبادل نظر ، عکاسی نجومی و آموزش رصد به گروهی از علاقه مندان توسط آقای آزمایش از فعالیت های شاخص اعضای شرکت کننده در طول شب بود.

بعد از ثبت و زمانسنجی اختفا توسط گروه‌هایی از علاقه مندان و روشن شدن هوا، گروه برای برنامه کوهپیمایی و حرکت به سمت یکی از دریاچه های سهند “گوچ گولی” آماده شد. پس از صعود، ساعاتی در کنار این دریاچه به لذت از مناظر و طبیعت بکر آذربایجان گذشت و تور ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه از کمپ پیست اسکی سهند، راهی تبریز شد.

در پایان از تمامی دوستان بالاخص جناب آقای مهندس آقاجانی مدیر محترم مرکز عرضه تجهیزات نجومی آذراستار که باعث برگزاری هرچه بهتر این برنامه شدند سپاسگزاریم.

 

 

تور رصدی - تفریحی سهند - انجمن نجوم آیاز تبریز

 

اختفای ماه و مشتری - تور رصدی تفریحی سهند - انجمن نجوم آیاز تبریز

 

اختفای ماه و مشتری - تور رصدی تفریحی سهند - انجمن نجوم آیاز تبریز

 

تور رصدی تفریحی سهند - انجمن نجوم آیاز تبریز

 

تور رصدی تفریحی سهند - انجمن نجوم آیاز تبریز

 

تور رصدی تفریحی سهند - انجمن نجوم آیاز تبریز

 

تور رصدی تفریحی سهند - انجمن نجوم آیاز تبریز

 

 

 انجمن ستاره شناسی آیاز

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد