آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 با فرا رسیدن پنجاه و یکمین سالگرد نخستین سفر انسان به فضا در ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ و نامگذاری این روز به عنوان شب یوری و بزرگداشت آن در سراسر دنیا، انجمن نجوم آیاز تبریز نیز همپای بسیاری از گروه های نجومی ۷۵ کشور جهان به اجرای برنامه ای خاص به این مناسبت خواهد پرداخت.

انجمن آیاز تبریز با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با برگزاری باشگاه نجومی به این مناسبت به جمع برگزار کنندگان این شب می پیوندد. از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ عصر روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۱ مصادف با ۱۲ آوریل سال ۲۰۱۲ ، پنجاه و یکمین سالگرد اولین سفر انسان به فضا را در کنار هم خواهیم بود و به بررسی این دست آورد بشری در سال ۱۹۶۱ خواهیم پرداخت.

  • زمان: ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰  پنجشنبه ۲۴ فروردین
  • مکان: تبریز – ابتدای بلوار آزادی – جنب مسجد طوبی – پارک طوبی (مفاخر) – سالن اجتماعات ساختمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز. برای دیدن نقشه محل در گوگل (کلیک کنید)
  • مشخصات گردهمایی شب یوری تبریز، ثبت شده در سایت رسمی پروژه بین المللی شب یوری: (کلیک کنید)
  • شرکت در این برنامه برای علاقه مندان و اعضای انجمن رایگان می باشد.
  • برنامه شامل پخش فیلم های مربوط به سفر یوری گاگارین، ارائه مطالب در مورد پروژه های وستوک ۱ ، اس تی اس ۱ و شب یوری با استفاده از ویدئو پروژکتور، بحث و تبادل نظر در مورد پروژه های فضایی، معرفی گذر زهره به عنوان مهمترین پدیده نجومی سالهای اخیر و معرفی سایت‌های نجومی ایرانی خواهد بود.

 

انحمن ستاره شناسی آیاز

نویسنده: خبرنگار آسمان شب ایران

خبرنگار آسمان شب ایران www.nightsky.ir

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد