آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 بامداد بیست و سوم تیرماه و فرصتی دوباره برای میزبانی از شناخته شده ترین و پربارترین بارش شهابی سال " بارش شهابی برساوشی" بود. مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی (وابسته به معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری همدان) نیز  مانند اکثر قزیب به اتفاق گروه ها،نهادها و انجمن های فعال نجومی در سرتاسر کشور به برگزاری ویژه برنامه ای به همین مناسبت در بامداد بیست و سوم امرداد ماه در ساختمان این مرکز واقع در حومه  شهر همدان اقدام نمود.
به همین مناسبت در روز پنج شنبه مورخ بیستم امرداد ماه نشستی با موضوع آشنایی با مهارت های ثبت بارش های شهابی و نحوه ی گزارش نویسی علمی بر اساس استانداردهای سازمان بین المللی شهاب توسط مدرسان دوره های رصدی مرکز آقایان امین بشیری ، بهزاد قیاسوند و كیاوش مرادی در سالن همایش های مرکز برگزار شده و حاضرین و دانشپذیران دوره های مذکور با ابعاد مختلف فعالیت های علمی در این ویزه برنامه آشنایی پیدا کردند.
برنامه از ساعت 12:00 بامداد روز بیست و سوم آغاز شد و شرکت کنندگان در قسمت فوقانی ساختمان مرکز مستقر شده و در قالب گروه های چند نفره به رصد و ثبت داده های اختصاصی ثبت بارش های شهابی نظیر .مسیر حرکت شهاب- طول شهاب – رد شهاب – درخشندگی ظاهری و ... پرداختند که البته به مانند سالهای گذشته و رسم ناخوشایند همیشگی با حضور ماه درخشان به طور چشمگیری از رویت تعداد شهاب های بیشتر در حین رصد کاسته شد.
 
 

 این برنامه تا ساعت 6 بامداد ادامه پیدا کرد و منجمان آماتور مرکز داده های خود را پس از بازبینی و تنطیم نهایی به مسئولان و مدرسان مرکز جهت ثبت در پرونده ی کاری خود ارائه نمودند.


تنظیم گزارش : بهنام کاتبی – مسئول روابط عمومی مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد