آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
این باشگاه از ساعت 15:45 و با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.

"خانم باقری"، مجری باشگاه، پس از خوشامدگویی به حاضرین درسالن، برنامه ها را با دعوت از علی رازقی شروع کرد.

"علی رازقی" با ارائه برنامه ی "او یک منجم آماتور است" باعث شد علاقمندان از همان ابتدای جلسه با دقت و هیجان خاصی برنامه را دنبال کنند.

او از اینکه چگونه یک علامند به نجوم تبدیل به یک منجم آماتور می شود صحبت کرد و از منجمان اماتور بزرگ جهان یاد کرد.

برنامه ی بعدی مسابقه ی نجومی بود که "خانم نعمتی" آن را اجرا کرد. او پس از پرسیدن سوال مسابقه از حضار دعوت کرد تا پایان برنامه های باشگاه جوابهای خود را در برگه های مخصوص پاسخ نوشته و به ایشان تحویل دهند.

در ادامه ی سخنرانی های باشگاه، "خانم فلاح" از اسطرلاب گفت.

چگونگی اختراع، ساخت، پیشرفت و کاربردهای اسطرلاب در زمان قدیم جدید سخن راند و از دانشمندانی که برای معرفی اسطرلاب زحمت کشیدند نام برد. وی همچنین به انواع اسطرلابهای ساخته شده در جهان اشاره کرد و تا حدودی ساختار اسطرلاب را کالبدشکافی نمود.

پس از آن نماهنگی از دفتر ستاد استهلال رشت که توسط "پویا احمدی فرد" تهیه شده بود پخش شد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

باشگاه نجوم مهرماه رشت میزبان آقای "رضا ماه منظر" از اعضای فعال انجمن نجوم ادیب و باشگاه نجوم اصفهان بود.

برنامه ی بعدی باشگاه، اختصاص به آقای ماه منظر پیرامون موضوع برخوردهای شهابی بود.

او از اثرات خطرات برخورد احتمالی در آینده صحبت کرد. وی علاوه بر خطرات و اثرات مخبر برخوردهای شهابی، به نکات مثبت و  حیاتی برای کره زمین در ارتباط با برخوردهای شهابی نیز پرداخت.

به مناسبت چهارمین سالگرد تأسیس انجمن نجوم اِکلیل شمالی لاهیجان نماهنگی توسط آقای "علیرضا مهری" آماده شده بود که به اجرا درآمد. مهمان این جشن علی رازقی-دبیر علمی باشگاه نجوم رشت- بود.

پس از جمع آوری پاسخ های تحویلی به مسابقه نجومی، خانم نعمتی به بیان پاسخ سوال مطروحه پرداختند و سپس از آقای "یوسف شعبانی" دبیر اجرایی سابق باشگاه نجوم رشت دعوت شد تا هدیه این مسابقه را فرد برگزیده اهدا نمایند.

آقای شعبانی دقایقی چند از عملکرد باشگاه در طول دوران یک ساله مدیریتشان سخن گفتند و برای باشگاه آرزوی موفقیت نمودند.

ایشان در پایان سخنان خود از آقای "علی طوافی" که به عنوان دبیر اجرایی جدید باشگاه انتخاب و منصوب شده اند دعوت کرد تا دقایقی به ایراد سخن بپردازد.

آقای طوافی با تشکر از تمام مسئولین اجرایی که تاکنون باشگاه نجوم رشت را اداره نمودند تشکر نمود و قول داد تا با برنامه های متنوع تر و پربار تر بر مخاطبین باشگاه افزوده و شطح کمی و کیفی باشگاه را ارتقاء دهد.

ایشان همچنین سال کاری جدید (سال 89-88) را به عنوان سال ایده های نو معرفی نمود و از تمام علاقمندان به نجوم جهت همکاری بیشتر دعوت بعمل آورد.


باشگاه نجوم رشت، گردهمایی منجمان آماتور گیلانی است که با همکاری گروهها و موسسات نجومی گیلانی از قبیل انجمن علمی و پژوهشی نجم شمال/ انجمن نجوم اکلیل شمالی/ انجمن نجوم  سمپاد گیلان/ کانون نجوم سها/ انجمن نجوم خواجه نصیر همگام با سراسر کشور در هر ماه برگزار می شود.

باشگاه نجوم رشت از تمامی علاقه مندان به دانش، به ویژه ستاره شناسی دعوت می کند در این گردهمایی شرکت کنند. حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

نویسنده: علی طوافی

 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

http://rashtastroclub.blogfa.com

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد