آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
انجمن سپهر نو استان کردستان با همکاری انجمن "سیوه یل" (کردی سهیل) بانه به برگزاری سه روز فعالیت های ترویجی و آموزشی نجوم در تاریخ های 8 و 9 و 10 فروردین ماه 89 در بانه اقدام کرد.
 
این برنامه شامل 3 جلسه کلاس های تئوری و عملی برای منجمان بانه و یک شب مراسم مهمانی سارگان برای عموم مردم بود. از جمله موضوعات مورد بحث در کلاس ها می توان به آموزش کارکرد تلسکوپ,انواع تلسکوپ, انواع استقرار تلسکوپ,آموزش عملی کار با تلسکوپ و توضیح و تفسیر سرگذشت کیهان از آغاز تا کنون با استناد به عکس های تلسکوپ فضایی هابل بود.

مراسم رصد عمومی نیز که از یک ماه پیش برای آن برنامه ریزی های دقیقی انجام شده بود از ساعت 17 تا ساعت  19 برنامه های خود از قبیل نقاشی کودکان,پخش بروشور و لوح فشرده,آموزش کارکرد تلسکوپ برای عموم مردم ,نمایشگاه عکسهای هابل و ... را مطابق برنامه های از پیش تعیین شده پیش برد اما  از ساعت 19 به بعد هوا به طرز نا امید کننده ای بارانی شد که نهایتا موجب لغو رسمی مراسم در حدود ساعت 20 شد.بارش باران در این مراسم به طرز باورنکردنی یادآور پروژه ی 100 ساعت نجوم در پارک امیریه ی سنندج نیز بود که طی  در تمام چهار روز برگزاری مراسم بارش باران انجام هرگونه فعالیتی را از انجمن سپهر نو گرفته بود

 
 
 

نویسنده:

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد