آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی

کارگاه آموزش ستاره شناسی دوره عمومی ( سطح مقدماتی ) با حضـور بیش از 50 نفر از علاقه مندان به آسمان شب، به میزبانی جمعیت منجمان مهبانگ و کانون تخصصی پژوهشی کوثر در زاهدان برگزار گردید.


این برنامه با حمایت سازمان آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 زاهدان همراه بوده و در روز های پنجشنبه و جمعه ( 28 و29 مهرماه 1390 ) در آمفی تئاتر مجتمع آموزشی پرورشی فلسطین زاهدان برپا گردید و در حاشیه آن نمایشگاه عکس های نجـومی پروژه TWAN نیز به نمایش گذاشته شد.

 

در روز نخست برنامه، پس از پذیرش و ارائه بسته آموزشی به شرکت کنندگان در کارگاه، از راس ساعت 16:30 پنجشنبه 28 مهرماه1390 با پخش قرآن و سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه آغاز شد. پس از خوش آمد گویی بهنود اشکانی - مجری برنامه - ، بنیامین پیری - مدیر مشترک ستاد برگزاری کارگاه های ستاره شناسی زاهدان - حاضران را با چگونگی و نحوه برگزاری کارگاه های ستاره شناسی آشنا نمود.

 

http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/Star-ZaerMiri.JPG
 
http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/Raisifard-gamshadZae.JPG

 

ستاره زائرمیری با موضوع اصطلاحات عمومی دانش ستاره شناسی و اصول پیمایش در آسمان، رامناز رئیسی فرد و نیلوفر گمشادزائی با موضوع صورت های فلکی در آسمان شب در 4 بخش 20 دقیقه ای مقالات علمی - آموزشی روز نخست کارگاه را تشکیل دادند.

 

http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/ostad-sadri-pour.JPG

 

در بخش ویژه و منحصر بفرد روز اول کارگاه، از استاد سیروس صدری پور، گوینده پشکسوت رادیو ایران، کسی که برای نخستین بار تئاتر را به استان سیستان و بلوچستان آورد، شاعر بزرگوار که در اشعارشان رنگ و بوی دانش ستاره ها و آسمان بی پهنا دیده می شود، دعوت شد تا به روی صحنه بیایند و در بخش ویژه و خارج از بعد، با صدای دلنشین و طنین انداز خود به قرائت اشعارشان بپردازند. این بخش از برنامه بسیار مورد توجه حاضران در کارگاه  گشت به طوریکه به پاس درخواست های مکرر آنان، استاد برای دومین بار هم برای خواندن اشعارشان به روی صحنه رفتند...

 

http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/benyamin-piri.JPG
 
http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/sadegh-kaviani.JPG
 
http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/purya-pahlevan.JPG

 

روز دوم از ساعت 9:45 جمعه 29 مهرماه آغاز شد. بنیامین پیری با موضوع آشنایی با سامانه خورشیدی، صادق کاویانی با موضوع آشنایی مقدماتی با ابزار های کاربردی در دانش ستاره شناسی و مهندس پوریا پهلوان با موضوع کیهان شناسی مقدماتی در 4 بخش 20 دقیقه ای مقالات علمی – آموزشی این روز را تشکیل دادند.

 

در بخش ویژه و منحصر بفرد روز دوم کارگاه، در پایان سخنرانی ها میزگرد نجـومی با حضور کارشناسان منتخب برنامه ( مهندس پوریا پهلوان، صادق کاویانی و بنیامین پیری ) برگزار شد و طی آن بین کارشناسان و شرکت کنندگان بحث ها و پرسش و پاسخ های زیادی در فضایی کاملا دوستانه و صمیمانه صورت گرفت به طوریکه به اصرار شرکت کنندگان این بحث ها تا ساعت 14 طول کشید ( 2 ساعت بیش از ساعت مقرر برای اتمام برنامه ! ).

 

در نظرسنجی پایانی، شرکت کنندگان مهندس پوریا پهلوان و بنیامین پیری را بهترین ارائه کنندگان مقـاله در این کارگاه انتخاب کردند.

http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/govahinameha.JPG

http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/akse-daste-jamie.JPG

 

و سر انجــام مراسم اهدای گـواهینامه های شرکت کنندگان و عکس یادگاری، پایان بخش برنامه های این دوره از کارگاه های ستاره شناسی زاهدان بود.

***
http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/ktpk-members.JPG

تشکر ویژه از آقایان محمدرضا غلامی، جواد شهنواز، علیرضا مالکی و خانم ایرمان ژیان - اعضای هسته مرکزی کانون تخصصی پژوهشی کوثر - به پاس حمایت های همه جانبه در امور کارگاه

تشکر ویژه از خانم فاطمه شیخ –دبیر جمعیت منجمان مهبانگ- به پاس تایید گواهینامه ها و مدرسین کارگاه ستاره شناسی

http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/benood-ashkani.JPG

تشکر ویژه از آقای بهنود اشکانی – مجری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان –  به پاس قبول زحمت ایشان برای هدایت برنامه های کارگاه تحت عنوان مجری برنامه

تشکر ویژه از صدا و سیمای مرکز استان سیستان و بلوچستان برای پوشش خبری کارگاه ستاره شناسی زاهدان

تشکر ویژه از آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 شهرستان زاهدان و همچنین مدیریت دبستان جابر بن حیان ( جناب آقای سرگزی ) و مجتمع آموزشی پرورشی فلسطین

http://www.zahedanastro.com/images/morfeoshow/____________-4842/big/mehbang-members.JPG

 

       و تشکر ویژه از دیگر اعضای بزرگ و کوچک جمعیت منجمان مهبانگ در اجرای این برنامه ( از راست و چپ: بهنام قاسمی، حمیدرضا اکبری و علی محمد پیری )

 

بنیامین پیری

دبیر مشترک کارگاه های ستاره شناسی زاهدان

 

www.ZahedanAstro.ir  ,  www.TaftanSky.ir  ,   www.KTPK.ir

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد