آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 دراواسط بهمن ماه 90 ، هیئت سرپرستی انجمن اخترشناسی شیراز بهمراه جمعی از اعضاء علاقمند برنامه ریزی اولیه را جهت بر گزاری روز جهانی نجوم در شیراز انجام دادند. پیشنهادات مطرح شده بررسی شده و با توجه به مشکلات مالی و امکانات موجود ، برنامه های بهینه انتخاب و تدابیر لازم جهت اجرا اتخاذ گردید .
گروه هایی از جمله گروه ماکت سازی ، گروه اجرایی،گروه علمی و رصدی،گروه اطلاع رسانی و گروه برنامه ریزی و هماهنگی از اسفند ماه 90 شکل گرفت و در فروردین 91 به اوج فعالیت خود رسید.با پخش اولین پوستر ها در معابر عمومی و همچنین دانشگاههای شیراز و اطلاع رسانی از طریق فضا های مجازی انجمن کمیته برگزاری رسماً کار خود را آغاز کرد.این مراسم در روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه 91 در حاشیه بلوار چمران - که از نقاط پر تردد شهر شیراز می باشد – در محل اسطرلاب برگزار گردید . برپایی نمایشگاه تصاویر نجومی و تصاویر سه بعدی ، رصد ماه در شب ، اجرای کارگاه آموزشی نجوم کودکان ، اجرای کارگاه آموزش تصویری ، برپایی مسابقه مکان یابی شهر شیراز با استفاده از تصاویر هوایی ، برپایی مسابقه نقاشی کودکان با موضوع نجوم و اهدای جایزه ، نقاشی صورت کودکان ، ثبت نام و عضوگیری جهت کلاسهای آموزشی و گشتهای رصدی ، ساخت و ارائه ماکتهای نجومی ، برپایی گروههای پرسش و پاسخ نجومی از اهم برنامه های این روز بود که از ساعت 6 صبح تا 11 شب به طول انجامید .

با توجه به شعار  امسال اتحادیه جهانی نجوم ،به پیشواز گذر زهره، این برنامه نیز توسط اعضاء و مربیان انجمن برای عموم تشریح شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد