آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 شانزدهمین کنفرانس و گردهمایی پژوهشی نجوم ایران مصادف بود با بیستمین سال تاسیس تحصیلات تکمیلی و ازهمه مهمتر هشتادمین سالگرد تولد پرفسور یوسف ثبوتی ، بود. این کنفرانس در 21و22 اردیبهشت ماه در دانشگاه تخصیلات تکمیلی زنجان برگزار شد.
اردیبهشت ماه با سخنرانی آقای محمد رضا خواجه پور رسما مراسم افتتاح شد . ایشان در مورد کارها و فعالیت های دکتر ثبوتی توضیحاتی ارائه دادند بعد از با کنفرانس های Dr .E.Guinan از دانشگاه Villanova آمریکا رسما کنفرانس ها شروع شد. بعد از ایشان آقایان دکتر خسرو شاهی و دکتر شادمهری (دانشگاه گلستان) ، دکتر فیروز شاهی (IPM) دکتر جلال (شریف) و E.Vanden Heuvel از دانشگاه Astro. Inst هلند مقاله های خود را ارائه کردند.
 


بعد از آن 2 ساعت فرصتی برای مشاهده مقاله هایی که به صورت پوستر ارائه شده بودند تنظیم شده بود . نزدیک 55 مقاله در قالب پوستر ارائه شد. در این گردهمایی 150 نفر شرکت کرده و مقالات خود را به دبیر هانه همایش فرستاده بودند که در بین شهر های شرکت کننده از اقصی نقاط کشور شهر اردبیل با دو نماینده و شهرتبریز با یک نماینده در مقطع لیسانس و ما بقی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری مقالات خود را اراده کرده بودند.همچنین 70 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است که 15 نفر از حاضران مقاله‌های خود را ارائه دادند و از سه پوستر مقاله برتر در زمینه نجوم در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم آقایان دکتر توسلی ، دکتر Guinan ، دکتر Hevel ، دکتر نصیری ، دکتر خالصی فر ، دکتر خواجه پور و رئیس انجمن ریاضی ایران و دکتر توفیق سخنرانی کردند.بعد از ایشان آقای دکتر ثبوتی سخنرانی در جمع شرکت کنندگان حاضر شده و با سخنرانی جذابی برنامه بیشتر جذاب تر کردند و اولین روز برنامه بدین صورت پایان یافت .
دومین روز از مراسم با ارائه مقاله هایی توسط آقایان دکتر کرمی (دانشگاه کردستان) ، دکتر خاکیان (دانشگاه امیر کبیر)، خانم دکتر خواجه نبی (دانشگاه گلستان) ، دکتر مروجی (ISSBS) ، دکترعابدینی (ISSBS) ، دکتر جبیبی (IPM) ، دکتر درخشانی (IASNS) و دکتر داود منظوری ( دانشگاه محقق اردبیلی) به پایان رسید.
 
 
 
سعید صداقت از انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران " آسمان سبلان اردبیل

منبع : خبر گزاری انجمن نجوم اردبیل | www.sabalansky.com


 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد