آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
باشگاه‌های ستاره‌شناسی ایران در آخرین روزهای آذرماه در برخی از شهرهای ایران برگزار خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر ادامه این خبر را مشاهده کنید.( به روز شده )

برنامه باشگاه نجوم آذر ماه رشت

سی و نهمین باشگاه نجوم رشت با شیوه ی جدید عصر روز سه شنبه، 24 آذر ماه 88 ، از ساعت 17:30 الی 19:30 در سالن سبز مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیای رشت برگزار می شود.

برنامه های این باشگاه به شرح ذیل اعلام می گردد:

 


  عنوان برنامه سخنران مدّت اجرا
بخش آموزش تولّد یك ستاره (خورشید) فیروزه پسندیده 25 دقیقه
شناخت سحابی ها (1) یوسف شعبانی 20 دقیقه
استراحت پخش نماهنگ: بر دوش ستاره ها زهرا سلطانی 7 دقیقه
بخش نجوم آماتوری

(رصدی، پژوهشی، اخبار و ...)

پروژه های رصدی (2) علی رازقی 20 دقیقه
آیا در كره ی ماه آب وجود دارد؟ بابك سلطانی 25 دقیقه

 

مجری: خانم امدادی / دبیر اجرایی باشگاه: علی طوافی 


باشگاه نجوم رشت؛ گردهمایی ماهانه ی انجمن ها و گروههای نجومی استان و كلیه ی علاقه مندان به آسمان است. این گردهمایی با همکاری انجمن علمی پژوهشی نجم شمال، انجمن نجوم اکلیل شمالی لاهیجان، گروه نجوم سمپاد (تیزهوشان) رشت، کانون نجوم سها و انجمن نجوم خواجه نصیر دانشگاه پیام نور منجیل برگزار می شود. 

باشگاه نجوم رشت از تمامی گروههای فعال و علاقه مندان به دانش؛ بخصوص ستاره شناسی برای شرکت در این گردهمایی دعوت به عمل می آورد.

حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

http://rashtastroclub.blogfa.com


 

 

در آخرین ماه پاییز 88، باشگاه نجوم تهران در دانشگاه امیر‌کبیر برگزار خواهد شد. این برنامه که مطابق معمول در عصر آخرین چهارشنبه هر ماه برگزار می‌شود شامل برنامه‌های زیر خواهد بود...

 

بعد از پخش قرآن و سرود و مقدمه، به سراغ آخرین اخبار نجومی، با اجرای احسان مهرجو خواهیم رفت. سپس طاها قوچکانلو روش‌های عکاسی نجومی با وب کم از سیارات و پردازش دیجیتالی این تصاویر را در کارگاه تخصصی عکاسی نجومی ارائه خواهد کرد. این برنامه که در باشگاه‌های آتی ادامه خواهد یافت منتهی به مسابقه‌ای خواهد شد به قصد تهیه تصاویر مناسب از سطح ابرهای سیاره زهره که با جوایزی ارزنده برای برندگان همراه خواهد شد. پس از این برنامه حامد سلیمانی وقایع نجومی آسمان آذر ماه را در برنامه‌ای کوتاه ارائه می‌دهد. این برنامه از این پس بخشی از برنامه‌های ثابت باشگاه خواهد بود.

پس از این برنامه مهندس شهرام یزدان پناه به بررسی امکان وجود آب در فضا می ‍‌پردازد. این برنامه با نگاهی ویژه به کشف آب در ماه ارائه خواهد شد. پس از استراحتی کوتاه، بابک امین تفرشی نجوم نامرئی را برای علاقه‌مندان آشکار خواهد کرد. در خاتمه سهند سهیلی تاریخچه شاتل‌های فضایی را از اولین پرواز تاکنون در سخنرانی کوتاهی ارائه خواهد کرد.

جزییات این برنامه مطابق لیست زیر خواهد بود

ردیف

عنوان برنامه

سخنران

زمان

1

قرآن و سرود

-

15:55

2

سخن اول

-

16:00

3

رخدادهای نجومی

احسان مهرجو

16:05

4

عکاسی نجومی با وب کم

طاها قوچکانلو

16:25

5

آسمان در این ماه

حامد سلیمانی

16:50

6

آب در فضا

مهندس شهرام یزدان پناه

17:05

7

استراحت

-

17:40

8

نجوم نامرئی

بابک امین تفرشی

17:55

9

شاتل‌های فضایی از آغاز تا کنون

سهند سهیلی مظفر

18:40

 

باشگاه آذر 1388 تهران عصر چهارشنبه 25 آذر ماه از ساعت 15:55 تا 19:10 در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار خواهد شد. شرکت در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

آدرس: تهران - خیابان حافظ – روبروی خیابان سمیه – آمفی تاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر

www.tehranclub.ir

\n این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it  

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد