آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 باشگاه نجوم مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با هدف آموزش و ارائه مطالب علمی، جدیدترین اخبار و ایجاد فضای تعامل میان  منجمان قریب به دو سال است که چهارشنبه اول هر ماه در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با در اختیار داشتن کامل ترین و مجهزترین رصدخانه عمومی کشور و امکانات علمی و آسمان نما برگزار می شود
باشگاه نجوم مهر ماه مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در سالن آسمان نما و کهکشان مرکز؛ چهارشنبه 6 مهر ماه برگزار می شود.

در این برنامه پس از مقدمه ای معین پناهنده، مسئول باشگاه نجوم، پیام بهرام پور، نویسنده و منجم آماتور به ارائه اخبار و رویدادهای نجومی می پردازد. سپس شیدا حسنی، و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شریف به بررسی و تشریح آشکارسازهای دنیا، دستاورد ها و آینده آن ها می پردازد.
حسنی معتقد است آشکار ساز ها نقشی بسیار کاربردی در زندگی بشر می توانند داشته باشند اما اطلاعات کم و ناقصی از آن ها در اختیار مردم قرار گرفته است.
در پایان همایش نیزپس از پخش کلیپ تصاویر نجومی، پندار عظیمی، عکاس توانمند آسمان شب به مرور تجریبات عکاسی و رصدی خود پرداخته و به سوالات شرکت کنندگان در این مورد پاسخ می دهد.
پس از برگزاری همایش، شرکت کنندگان به رصد آسمان با کامل ترین مجموعه رصدخانه ای کشور پرداخته و به صورت تخصصی درباره مسائل آسمان شب بحث می کنند.
زمان: چهارشنبه 6 مهر ماه-ساعت 18:30-21
برنامه ها: سخنرانی علمی- ارائه اخبار-رصد آسمان شب

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد