آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 مراسم هفته و روز جهانی نجوم در اردبیل با همکاری انجمن نجوم آسمان سبلان ، انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران و سازمان ملی جوانان استان اردبیل و نیروی انتظامی برگزار شد. در این روز همراه با سایر نقاط جهان و کشور عزیزمان ایران ، عطر دل انگیز نجوم و زیبایی های آسمان را در بین مردم عزیز شهر و دیارمان پراکنده ساختیم ، تا همه از زیبایی های افرینش آگاه و بهره مند گردند هرچند لحظه ای اندک.
پخش کلیپ ها و فیلم های نجومی

در این بخش کلیپ هایی از تصاویر زیبای اجرام آسمانی را به وسیله پروژکتور نمایش دادیم. همچنین جناب آقای سالار عباسوند به ارائه کنفرانس ساده ای درباره صورت های فلکی پرداختند. این بخش یکی از بخش های جالب و جذاب برنامه بود.

بخش آلودگی نوری

در این بخش بازدید کنندگان نسبت به آشنایی با آلودگی نوری و تأثیر آن در علم نجوم و طبیعت، آشنایی بیشتری پیدا کردند.دراین بخش کارگروه آموزش و مقابله با آلودگی نوری در خدمت حضار قرار داشتند تا به سوالات حضار پاسخگو باشند.

برنامه رصد

در این بخش قبل از غروب خورشید به رصد لکه های خورشید و همچنین هلال ماه و عوارش سطح آن پرداختیم همچنین پس از غروب آفتاب هم به رصد سیارات از جمله سیاره زحل و حلقه و اقمار زیبایش پرداختیم و مردم شهر مان را به صورت ساده با سیارات و آسمان شب و اجرامی که در آن مشاهده می شود اشنا ساختیم.

جای دارد از تمامی دوستان عزیزی که در اجرای این برنامه ما را یار و همراه بودند ،بدینوسیله تقدیر و تشکر نماییم.
 

 
 
 
 
 
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد