آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی

برای برگزاری روز و هفته‌ی جهانی نجوم به هم بپیوندیم. این بار در هفته جهانی نجوم گرد هم می آییم تا صحبت از آسمان را مجالی برای وفاق و مهرورزی قرار  دهیم و از تجلی این مهر جاویدان، عموم هموطنان خویش را بهره‌مند نماییم.

 

به همین مناسبت، از کلیه تشکل‌ها، منجمان، فعالین، علاقه مندان به دانش نجوم و  دل بستگان به آسمان، دعوت به عمل می‌آوریم که با کمیته اجرایی انجمن نجوم ایران در برگزاری برنامه هفته جهانی نجوم، همراه گردند و با انجام فعالیت‌های ترویجی مدد رسانند که قدم های خویش را در شناساندن این عشق آسمانی به مردم کشورمان محکم‌تر برداریم. در همین راستا، ضمن دعوت از منجمان و دارندگان ابزارهای رصدی اعم از تلسکوپ، دوچشمی و غیره، جهت حضور و فعالیت ترویجی در روز جهانی نجوم، برنامه های تمهید شده در بازه زمانی چهارم لغایت نهم اردیبهشت ماه،  به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

1⃣ چهارم اردیبهشت ماه: برگزاری مراسم افتتاحیه در محل آسمان نمای گنبد مینا و برنامه "یک روز با نجوم" در مجلس شورای اسلامی
2⃣ روز پنجم تا هفتم اردیبهشت: اعزام اکیپ های رصدی و آموزشی به مراکز عمومی از قبیل مدارس، موسسه خیریه محک، مراکز توانبخشی و سایر مراکز مرتبط.
3⃣ روز هشتم اردیبهشت: گردهمایی مراسم روز جهانی نجوم در محل آسمان نمای گنبد مینا واقع در بوستان آب و آتش.
4⃣ روز نهم اردیبهشت: برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از فعالین هفته و روز جهانی نجوم در آسمان نمای گنبد مینا

خاطر نشان می‌نماید که از فعالیتهای روز جهانی نجوم در ایران به مدت پنج دقیقه کلیپ جهانی ساخته شده و در اختیار رسانه های بین المللی و تخصصی قرار می‌گیرد. منجمان آماتور و گروه‌های نجومی علاقه‌مند به اختصاص غرفه در روز جهانی نجوم (هشتم اردیبهشت‌ماه) درخواست خویش را به نشانی های زیر ارسال نمایند.
? این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
? این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
متعاقبا انجمن نجوم ایران برنامه‌های گروه‌ها و مراکز نجومی سایر شهر‌ها که به اطلاع این انجمن برسد را اطلاع رسانی خواهد کرد.
? همچنین سایر جزئیات برنامه در مجموعه اطلاعیه هایی در سایت ها و کانال زیر و سایر پایگاه های اطلاع رسانی، قرار خواهد گرفت.
امید است که این وفاق به بار نشسته و دل های مردم ایران زمین با آسمان پیوندی تازه یابد.

 

با سپاس فراوان
دبیر کمیته اجرایی هفته جهانی نجوم
حمید جدیری خداشناس

astroday2017 poster

نویسنده: حمید جدیری خداشناس

مید جدیری خداشناس یک ایرانی فعال در زمینه کسوف است که تا کنون چهار کسوف را در نقاط مختلف دنیا رصد و ثبت کرده است. کسوف اول در ایران، گهر واقع در استان لرستان، کسوف دوم در زیمبابوه و کسوف سوم در قاره جنوبگان و کسوف اخیر در اقیانوس آرام به ترتیب در سال های 1378، 1380 و 1382 و 1384 می باشند.

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد