آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
باشگاه‌های ستاره‌شناسی ایران در بهمن ماه 1388 در برخی از شهرهای ایران برگزار خواهد شد. ( به روز شده ) باشگاه‌های ستاره‌شناسی ایران در بهمن ماه 1388 در برخی از شهرهای ایران برگزار خواهد شد. ( به روز شده )

تهران :

 

باشگاه نجوم تهران در بهمن ماه 1388 بدلیل مشکلات اداری دانشگاه با یک هفته تاخیر روز چهارشنبه 5 اسفند در آمفی‌تاتر دانشگاه امیر‌کبیر تهران برگزار خواهد شد.
 

در ابتدای این برنامه منتخبی از تصاویر منتشر شده در سایت‌های نجومی در طول یک ماه گذشته در یک کلیپ تصویری ارائه خواهد شد. سپس احسان مهرجو آخرین رخدادهای نجومی را در برنامه‌ای کوتاه ارائه می‌دهد. پس از وی حامد سلیمانی، رصدگر ماهر آسمان شب، رخدادهای قابل رویت در آسمان اسفند را معرفی خواهد کرد. سپس سعید آقایی به همراه سهند سهیلی به معرفی یکی از ابزارهای کاربردی نجومی خواهند پرداخت.

پس از وی طاها قوچ‌کانلو برنامه‌ای دیگر از سلسله برنامه‌های عکاسی از سیارات را ارائه خواهد داد. برنامه این ماه مروری کامل بر مطالب ارائه شده در ماه‌های گذشته خواهد بود. این سلسله برنامه، کارگاهی آموزشی مرتبط با مسابقه عکاسی از سیاره زهره است که تا پایان دی ماه 89 به پذیرش آثار می‌پردازد.

پس از استراحتی کوتاه علیرضا حسینی در سخنرانی به محوریت علوم فضایی راه‌های گریز از گرانش سیاره زمین را معرفی خواهد کرد. در انتها بابک امین تفرشی در سخنرانی کاربردی تفاوت نگاه و گزارش علمی را با شایعات ضدعلمی و برداشت‌های شبه علمی تحلیل خواهد کرد.

باشگاه نجوم تهران ساعت 19:20 دقیقه چهارشنبه 5 اسفند به پایان خواهد رسید.

 

ردیف

عنوان سخنرانی

سخنران

زمان

1

سرآغاز

 

15:55

2

منتخب تصاویر نجومی ماه

 

16:00

3

رخدادهای نجومی

احسان مهرجو

16:05

4

آسمان و رصد

حامد سلیمانی

16:25

5

فناوری و آسمان‌شب

سعیدآقایی، سهند سهیلی

16:40

6

عکاسی از سیارات

طاها قوچ‌کانلو

17:05

7

استراحت و پذیرایی

 

17:45

8

گریز از گرانش

علیرضا حسینی

17:55

9

علم و شبه علم در گزارش علمی

بابک امین تفرشی

18:25

 حضور در باشگاه نجوم تهران برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

زمان برگزاری:

چهرشنبه 5 اسفند 1388 – ساعت 15:55 تا 19:20

مکان برگزاری:

1:

تهران - خیابان حافظ - روبه‌روی خیابان سمیه - دانشگاه امیرکبیر - روبه‌روی دانشکده فیزیک - آمفی‌تاتر مرکزی دانشگاه امیرکبیر

2:

تهران - خیابان ولی‌عصر - بالاتر از چهارراه ولی‌عصر - روبه‌روی خیابان بزرگمهر - دانشگاه امیرکبیر - روبه‌روی دانشکده فیزیک - آمفی‌تاتر مرکزی دانشگاه امیرکبیر

 

 



مشهد :



 

 

اصفهان :

 

 

 

 

 

 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد