آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
این برنامه در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ در سالن همایش های دبیرستان مدرس با هدف پژوهش محور شدن دانش نجوم در استان و ارائه مقالاتی جدید پیرامون نجوم ؛ برگزار شد.



 
این برنامه در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ در سالن همایش های دبیرستان مدرس با هدف پژوهش محور شدن دانش نجوم در استان و ارائه مقالاتی جدید پیرامون نجوم ؛ برگزار شد.



 
برنامه از ساعت۱۶:۳۰ با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط آقای هادی عبدالرحیمی آغاز شد. سپس مدیر انجمن نجوم آسمان سبلان آقای شجاعی  پیام خوش آمد گویی و آغاز اولین باشگاه نجوم اردبیل را بیان نمودند.سپس برنامه با کلیپی بسیار زیبا از فعالیت های نجومی و علمی در استان اردبیل ادامه یافت . سپس به ترتیب زیر دوستان مقالات خود را ارئه دادند:
 
ردیف
ارائه مقاله
توضیحات
۱
آقای رضا شجاع
پلیس آسمان
۲
آقای سالار عباسوند
کهکشان ها
۳
آقای سعید صداقت
Super HighWay
۴
خانم سید حاتمی
جهت یابی در شب به وسیله ستارگان
۵
آقای مهدی قاسمی
رادیو تلسکوپ ها
۶
آقای رضا زرگر
زیبایی های نجوم و تاریخ ستاره شناسی
 
 یکی بخش های جذاب این برنامه پخش کلیپ های بسیار زیبا از تصاویر نجومی و انیمیشن های نجومی بود که توسط تیم تلاشگر انفورماتیک انجمن نجوم آسمان سبلان تهیه شده بود. که بعد از هر مقاله شاهد پخش کلیپی بسیار زیبا بودیم. در ادامه برنامه با سخنان دبیر باشگاه نجوم اردبیل آقای صداقت پیرامون اهداف باشگاه پایان یافت . در این باشگاه میهمانان ویژه برنامه از جمله دکتر منظوری و دکتر احد پور و مهندس  زرگر و مدیر محترم پژوهشسرای ناحیه یک اردبیل(آیت الله مروج) و مدیریت محترم دبیرستان مدرس و نمایندگان محترم سازمان ملی جوانان عزیزان و بزگرواران دیگر ؛ زینت بخش این حرکت علمی بودند.

جای دارد از تمامی دوستانی که در این برنامه یار و همراه ما بودند و شبانه روز برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ما را یاری کردند صمیمانه تقدیر و تشکر نمائیم:
سازمان ها و نهاد های همکار : سازمان جوانان استان اردبیل ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، سازمان آموزش و پرورش ناحیه اردبیل، سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری اردبیل ، پژوهشکده معلم اردبیل و کادر محترم دبیرستان های مدرس و شریعتی اردبیل با همراهی انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد