آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 ویژه برنامه ی گرامیداشت فرخنده شب ایرانیان " یلدا " چهارشنبه سی ام آذر ماه در قالب شانزدهمین باشگاه نجوم همدان در سالن اجتماعات مرکز اختر شناسی ابن صلاح همدانی وابسته به معاونت – فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان از ساعت 15:30 لغایت 17:30 برگزار شد .
در نخستین بخش از برنامه جناب آقای بهزاد قیاسوند به معرفی تازه ترین رویدادهای نجومی و معرفی پدیده های رصدی منتخب آسمان دی ماه پرداختند و در پایان سخنرانی خود نماهنگی را با موضوع شناخت ساز و کارهای کاوشگر کنجکاوی  برای عموم علاقه مندان به نمایش در آوردند و در خلال صحبت هایشان نیز نسبت به پاسخگویی به سوالات حضار اقدام نمودند.
 
 
 
در بخش بعدی برنامه سرکار خانم زمانیان با معرفی و بررسی پیشینه ی رقابت های رصدی کشور ( مسیه و صوفی ) به ایراد سخنرانی پرداختند . ایشان در سخنرانی خود به تاریخچه ی برگزاری این رقابت اشاراتی داشته و پس از بررسی قوانین و اصول مقدماتی شرکت در این رقابت به معرفی برگزیدگان همدانی این رقابت پرداختند و در نهایت با معرفی وب گاه های مرتبط با موضوع سخنرانی خود علاقه مندان را جهت کسب اطلاعات تکمیلی و آگاهی از زمان برگزاری رقابت های بعدی رصدی مسیه و صوفی مطلع ساختند.
پس از اتمام این بخش نوبت به بخش ثابت و همیشگی باشگاه تحت عنوان پاسخگویی به سوالات رایج نجوم آماتوری با اجرای دانشجوی فیزیک دانشگاه بوعلی سینا جناب آقای علیرضا یار محمدی رسید . ایشان طبق روال باشگاه های قبل سوالاتی را که به نوعی از اهمیت بیشتری برای عموم علاقه مندان برخوردار است را گردآوری و در طی سخنرانی خود با مشارکت حاضرین نسبت به پاسخگویی به سوالات مذکور اقدام نمودند.
 
 
 
و در نهایت سخنرانی ویژه ی این باشگاه بررسی جنبه های علمی و فرهنگیر- تاریخی شب یلد ا در نظر گرفته شده بود که توسط سرکار خانم یاری تقدیم شرکت کنندگان شد . ایشان نیز در سخنان خود به معرفی پیشینه ی تاریخی این فرخنده شب پرداخته و پس از ارائه ی توضیحات لازم در خصوص چگونگی وقوع علمی این رویداد و تقارن آن با انقلاب زمستانی به معرفی آیین های مرسوم در سرتاسر ایران پرداختند.
کلیه علاقه مندان به شرکت و همکاری در برگزاری در باشگاه های نجوم همدان می توانند جهت کسب اطلاعات بیستر به وبگاه مرکز اخترشناسی ابن صلاح  مراجعه نمایند.
 

 
www.ebnesalah.ir
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

عوامل اجرایی شانزدهمین باشگاه نجوم همدان
اجرا : بهنام کاتبی
امور اجرایی : اشکان شکوری
پشتیبانی فنی : آرش رنجبران
تنطیم گزارش : کمیته اجرایی باشگاه نجوم همدان ( علی ترکمان / بهنام کاتبی و امین بشیری ) .

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد