آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 انجمن نجوم اِکلیل شمالی همزمان با گذر زهره از مقابل خورشید اقدام به رصد این پدیده تاریخی نمود.  انجمن نجوم اِکلیل شمالی همزمان با گذر زهره از مقابل خورشید اقدام به رصد این پدیده تاریخی نمود.

در این رصد که مقابل دفتر انجمن واقع در خیابان 22آبان شهر لاهیجان و از ساعت 8 الی 09:30 صبح 17خرداد برگزار شد اعضای انجمن و تعداد زیادی از مردم که از طریق شبکه چهار سیما از مکان برگزاری رصد در لاهیجان مطلع شده بودند به این رصد پرداختند.

 

 

ابزار مورد استفاده یک تلسکوپ بازتابی 5.1اینچ و یک دوربین دوچشمی50*10بوده که به فیلتر مایلار مجهز شده بودند.

همچنین عینک های مخصوص رصد خورشید نیز در اختیار علاقمندان قرار گرفت تا این فرصت تاریخی که تا 105سال دیگر تکرار نمی شود را رؤیت نمایند.

البته حضور ابرها که گاه تا 80درصد آسمان را می پوشاندند گاهی مانع رصد می شد و در کار اخلال ایجاد می کردند اما با کنار رفتن ابرها همگی به رصد مجدد این گذر مشغول می شدند.

 

 

از اعضای انجمن حاضر در این رصد آقایان کریم، حجت انصاری، حجت سعیدی، جعفری، رمضانی و کرمی

و خانمها اسلامی، علیپور، حاجی زاده، کاظمی، رمضانی و جعفری حضور داشتند.

همچنین اعضای انجمن های عکاسی و نجوم رشت و دانشگاه منجیل، آقایان موسوی و طائی و خانمها کلهر و پورمحمد نیز در این جمع حضور داشتند.

 


بدلیل برگزاری این برنامه در مرکز شهر توجه بسیاری از رهگذران نیز به این برنامه جلب شده بود و خواستار پیوستن به انجمن نجوم شدند.

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی لاهیجان، پزشکان و پرستاران مرکز درمانی لاهیجان و مدیران درمانگاه امام جعفرصادق(ع) نیز از مهمانان ویژه این برنامه بودند.

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد