آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 ششمین کارگاه پیشرفته اخترفیزیک از تاریخ 19/06/90 لغایت 24/06/90 بمدت 6 روز در مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه برگزار گردید.
 
 
در این کارگاه یک هفته ای که 46 نفر از فارغ التحصیلان و دانشجویان دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته فیزیک از 27 واحد دانشگاهی سراسر کشور شرکت کرده بودند، 8 نفر از اساتید دانشگاههای کشور در زمینه رشته تخصصی خود طبق برنامه هفتگی تدوین شده تدریس نمودند.
 
 
پروفسور ثبوتی استاد پیشکسوت نجوم ایران و بنیان¬گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان میهمان ویژه این کارگاه بودند که در زمینه "گرمایش زمین و تغییرات اقلیم " به ایراد سخنرانی برای شرکت کنندگان و علاقمندان پرداختند.
فیزیک خورشید (آقای دکتر عجب شیری زاده از مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه)، ساختار و تحول ستارگان (آقای دکتر جسور از دانشگاه تبریز)، گرانش(آقای دکتر دارابی از دانشگاه تربیت معلم آذربایجان)، پلاسمای اخترفیزیک (آقای دکتر صفری از دانشگاه زنجان)، کیهان شناسی(آقای دکتر شیخی از دانشگاه شهید باهنرکرمان)، نجوم ذره ای (خانم دکتر داودی فرعضو هیئت علمی مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه) نیز سایر موضوعات مطروحه توسط اساتید محترم در کارگاه بودند.
در آخرین روز کارگاه، آقای دکتر مظفری از اعضای هیئت علمی مرکز، در قالب دومین کارگاه پژوهشی تاریخ اخترشناسی با موضوع "نظریات و الگوهای ریاضی – فیزیکی ، توجیه و محاسبه حرکات بازگشتی سیارات از آپولونیوس تا کپلر" برای شرکت کنندگان به ارائه مطلب پرداختند.
رصد شبانه به مدت سه شب و برگزاری آزمون کتبی پایانی از جمله برنامه¬های دیگر کارگاه بودند.
 
وب سایت مرکز نجوم مراغه : http://www.riaam.ac.ir/fa/

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد