آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم تدوین نقشه جامع فناوری هوا فضا، گفت: ایجاد پارک اختصاصی فناوری فضایی ضروری است.

سردار احمد وحیدی در همایش ملی "توانمندی های صنایع هوایی و فضایی" گفت: باید نقشه علمی هوا فضا را مبتنی بر نقشه جامع علمی کشور و از درون آن استخراج و نقشه جامع فناوری هوافضا را ترسیم کرد.

وی همچنین بر ایجاد شبکه ملی آزمایشگاه ها در صنایع هوا فضا تاکید کرد و افزود: باید شبکه ملی آزمایشگاهی این صنایع را به فضای مجازی متصل کرد تا این آزمایشگاه ها از امکانات دیگر واحدهای آزمایشگاهی در کشور مطلع شوند.

سردار وحیدی، ایجاد شبکه ملی نخبگان در عرصه هوافضا را نیز ضروری دانست و اضافه کرد: نخبگان این عرصه، بعضا از یکدیگر بی اطلاعند؛ گرچه با ایجاد پارک های علم و فناوری، فعالیت ها پیشرفت کرده است اما ایجاد پارک فناوری فضایی به شکل اختصاصی، برای تجمیع نخبگان عرصه هوافضا و دستاوردهای آنان ضروری است.

وی، چاپ نشریه علمی پژوهشی و ایجاد یک شبکه قطعه ساز در حوزه هوافضا را از دیگر ضرورت ها بیان کرد و افزود: گرچه این شبکه تا حدی شکل گرفته است اما بسیار مهم است که شرکت هایی را به عنوان قطعه ساز فعال کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: پیام این همایش آن است که به علت برخی کمبودهای احتمالی ناامید نشویم.

وی اضافه کرد: حدود 800 شرکت دانش بنیان می توانند در طرح ها و برنامه های این وزارتخانه فعالیت و مشارکت کنند.

 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد