آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 وین، می 2011- دانشجویان برتر و متخصصان جوان در حوزۀ علوم فضایی، میتوانند از هم اکنون برای کنگرۀ نسل فضا 2011 (SGC2011) که در شهر کیپ تاون، آفریقای جنوبی، از تاریخ 29 سپتامبر الی 1 اکتبر 2011 (7 الی 9 مهر 1390) برگزار میگردد، درخواست خود را ارسال کنند.


کنگرۀ نسل فضا (SGC) که توسط انجمن مشورتی نسل فضا برگزار میگردد، کنفرانسی جهانی برای دانشجویان و متخصصان جوان علاقه مند به مسائل امروزی فضا میباشد. با توجه به اینکه این کنفرانس در نوع خود یکتاست، SGC به رهبران فضایی نسل آینده، فرصتی جهت برقراری ارتباط و بررسی سوالات حیاتی را فراهم میسازد که مجامع بین المللی و فضایی به طور گسترده با آن روبرو هستند.
در سال 2011، دهمین سالگرد کنگره برگزار میشود که در تاریخ 29 سپتامبر الی 1 اکتبر در باغ گیاه شناسی ملی Kirstenbosch در شهر کیپ تاون، کشور آفریقای جنوبی، پیش از کنگرۀ بین المللی فضانوردی روی خواهد داد.
متقاضیان میتوانند تا تاریخ 1 جولای در وبسایت رسمی SGC 2011، با تشریح تجربیاتشان در زمینۀ علوم فضایی، پروژه هایی که تمایل به شرکت در آنها را دارند و انگیزه شان، درخواست خود را ارسال کنند. بر اساس علائق شخصی و تجربیات پیشین، منتخبان  کنفرانس انتخاب خواهند شد و سپس در یکی از پنج گروه که پیرامون موضوعات و مسائل فضا بررسی میشود، وظایفی به آنها محول میشود. پنج نشست

 

کاری امسال، حول موارد زیر متمرکز است:
1-    صنعت: چالشهای سیاسی و تکنولوژیکی تکه های سرگردان و زباله های فضایی کاهش آنها
2-    سازمان: ماهواره ها و طیفهای فرکانس رادیویی: مشارکت سیاسی، لجستیکی و تکنولوژیکیِ نظارت
3-    جامعه: تلفیق تکنولوژی فضایی با جامعه: موانع لجستیکی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در حوزۀ فضایی
4-    اکتشاف: اکتشافات رباتیکی در حوزۀ فضاییِ جهانیِ در حالِ رشدِ امروز
5-    امداد : فضا برای مناطق در حال پیشرفت: مطالعۀ نمونه دربارۀ آفریقا
رهبران کنونی در حوزۀ فضایی، جهت به اشتراک گذاشتن دیدگاه و علایقشان، کمک کردن در نشست های کاری و گفتگو با منتخبان دربارۀ موضوعات اصلی کنگره، دعوت خواهند شد. سخنرانان نهایی و اصلی، شامل رئیس کل فدراسیون فضانوردی بین المللی (IAF)، رئیس آزانس فضایی روسیه (ROSCOSMOS) و رئیس کمیتۀ استفاده صلح آمیز از فضا در سازمان ملل متحد (UN COPUOS) میباشند. سایر سخنرانان عالی رتبۀ هیجان انگیز SGC 2011 این هفته اعلام خواهند شد.
نتایج و پیشنهادات پنج نشست، به طور رسمی در غالب گزارش گردآوری شده و در سال جاری در سازمان ملل متحد، کنفرانسها و با حامیان و همکاران SGAC به اشتراک گذاشته خواهد شد.
SGC فرصتی بی نظیر برای نمایندگان کنونی و آیندۀ فضایی است تا نظرات خود را در زمینه سیاست های فضایی اثر بخشند. علاوه بر این، SGC محل تبادل نظر مساعدی برای برقراری ارتباط با رهبران فضایی بین المللی آینده، و همچنین پیشرفت رهبری لازم و توانمندی های تیم همکاری برای رساندن به بالاترین رتبه، فراهم میسازد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از اخبار جدید از سایت www.spacegenerationcongress.com  بازدید نمایید. و یا با بهنوش مسکوب (نماینده جمهوری اسلامی ایران در SGAC) تماس حاصل نمایید.
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تماس با انجمن مشورتی نسل فضا:

 

انجمن مشورتی نسل فضا (SGAC)- Space Generation Advisory Council
انجمن مشورتی نسل فضا (SGAC)، در پشتیبانی از برنامۀ سازمان ملل در کاربردهای فضایی، سازمانی غیر دولتی است، که هدف آن معرفی دانشجویان و متخصصان جوان در امور فضایی، به سازمان ملل ، کشورهای عضو، و آژانسهای فضایی میباشد. SGAC کرسی ناظر دائم در کمیته کاربردهای صلح آمیز فضا (COPOUS) سازمان ملل دارد. SGAC سابقه ای بسیار طولانی دارد و فکر تشکیل آن در سومین کنفرانس سازمان ملل در رابطه با  اکتشافات و کاربردهای صلح آمیز فضا (UNISPACE-III) ، در سال 1999 در وین، بیان شد. شورای اجرایی SGAC از نمایندگان شش منطقه UN تشکیل شده و گروه بزرگتری از نمایندگان  ملی دارد.  فعالیت های نسل فضا حول ارائه مشاوره های پراگماتیک  در زمینه سیاست گذاری های فضایی بر پایۀ علایق دانشجویان  و متخصصان جوانِ علاقه مند به فضا، عموما در محدودۀ سنی 18 تا 35 سال از سرتاسر جهان  شکل گرفته است. SGAC هم اکنون 4000 عضو در بیش از 90 کشور جهان دارد.

 

 

لینک : صفحه اختصاصی ایران

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد