آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 باز هم موضوعی تکراری دوباره تیتر اول سایت‌های خبری ایران در مورد کرمان شد. اگر سری به سایت‌های خبری بزنید ویادر موتورهای جستجو این موضوع را جستجوکنید، به صدها سایت و خبرگزاری بر می‌خورید که به مشاهده اشیا ناشناخته پرنده در کرمان در یک هفته گذشته پرداخته‌اند.
 

با مشاهده‌ی گذشته و مطالعه‌ی این موارد به خوبی می‌توان مشاهده کرد بار اول نیستکهاین موضوع اتفاق افتاده است و وقوع این پدیده سابقه‌ای طولانی دارد.ما نیز قبلا به این موضوع پرداخته‌ایم، اما به دلیل اهمیت موضوع وضرورت آگاهی همگانی دوباره به این بحث می پردازیم.
طی هفته‌ی گذشته گزارش‌هایی از رویت اشیا ناشناخته پرنده در شهرستان‌های بافت،سیرجان،رفسنجان و بخش‌های ریگان وسیرچ ارائه شده است.
استان کرمان در این چند سال کانون اخبار رویت اشیا ناشناخته پرنده بوده است، با این حال اشیای نورانی عجیب در آسمان کرمان، چرخ می‌خورند، ولی هنوز مقامات مسئول درباره آن، توضیحات رسمی نداده‌اند. در شبهای گذشته، دیدن اشیای نورانی از مناطق مختلفی در استان کرمان گزارش شده است و برخی از این گزارشها می‌گویند اشیاء نورانی در مناطقی از این استان دیده شده‌اند و عده‌ای هم می‌گویند شاهد سقوط آنها بر زمین بوده اند، ولی تاکنون هیچ یک از این گزارشها تایید نشده است.
Unidentified Flying Object معادل لاتین اشیا ناشناخته پرنده است که به اختصار UFO(یوفو) نامیده می‌شود.بررسی اشیا پرنده ناشناخته در جهان از جنجالی‌ترین وپررمزو رازترین بخش‌هایی است که در علم نجوم به آن پرداخته می‌شود.
یوفوهاموضوع جدیدی در تاریخ علم نجوم نیست ورویت آنها به زمان‌های دور باز می‌گردد.از تصاویر حک شده و نقاشی‌ها در غارهای دوران باستان تا فیلم ها و عکس‌های گرفته شده توسط تلفن‌های همراه امروزی همگی شواهدی بر ادعای کسانی است که وجود یوفوها را باور دارند.از سویی دیگر افرادی با بررسی این شواهد سعی در انکار وجود این اجسام دارند.
یوفو امکان دارد یک هواپیای بدون سرنشین، یک شهابسنگ،یک ماهواره ویا هرپدیده آسمانی دیگری باشد.
وجود یا عدم وجود یوفوها، موافقان ومخالفان زیادی در سراسر جهان دارد و هرروز در سایت‌ها و وبلاگ‌های نجومی واجتماعی، تصاویر و فیلم‌های زیادی از رویت این اشیا منتشر می‌شود.افراد زیادی مدعی هستند که توسط موجودات فضایی ربوده شدند،اما هیچ گاه این اخبار وگفته‌ها تایید نشده است.
بیشترین آمار رویت یوفوها از کشورهای قاره آمریکا گزارش شده است، ولی سایر نقاط کره زمین از جمله ایران نیز از این قاعده مستثنا نیستند.
بد نیست بدانید این موضوع آنقدر در مجامع جهانی اهمیت دارد که سازمان ملل متحد در سال 2010 نماینده‌ای را برای گفتگو ومذاکره با موجودات فضایی منصوب کرد.
در ایران نیز رویت یوفوها به سال‌های دور برمی‌گردد. اولین گزارش‌ها از دیدن یوفو ها در ایران به دهه 40 شمسی در تهران برمی‌گردد.
از سال 1380 به صورت خیلی جدی توسط سایت‌ها و وبلاگ‌های پارسی زبان تصاویری مبنی بر رویت اشیا پرنده ناشناخته در مرزن آباد بابل وگرگان منتشر شد.
اولین گزارش‌ها از رویت یوفوها در کرمان به سال 1381 بر می‌گردد. در آن سال جسمی نورانی با حرکت‌های مواج در آسمان شهر کرمان  دیده شد.
بمب خبری رویت یوفوها در ایران  مربوط به زمستان 1385 در کرمان است. جنجالی‌ترین خبر آن روزها رویت یک شیء پرنده ناشناخته بود که تلالویی با رنگ‌های مختلف داشت وپس از مدتی در اثر برخورد با کوه بارز در ساعت 6:30 دقیقه صدا و نور مهیبی ایجاد کرد که گفته می‌شود صدای این انفجار به حدی بوده که در شهر کرمان نیز شنیده شده است.
پس از گزارش این موضوع، جستجوهای زمینی وهوایی برای پیدا کردن منبع این صوت ونور ویا لاشه یک شیء که به کوه برخورد کرده آغاز شد.اما مسئولان استان اعلام کردند هیچ چیز مشاهده نشده و تایید نمی‌شود.پس از این حادثه، در چهار سال گذشته نیز گزارشاتی مبنی بر دیدن یوفوها در کرمان ارائه شده است.
گزارش دیگری از دیدن یوفوها در کرمان به 15 دی ماه 1389 برمی‌گردد که طی آن شاهدان از دیدن یک شیء پرنده در شهر کرمان،راور، بافق وسپس در زاهدان خبر دادند.
حال استان کرمان دوباره به آن روزها باز می‌گردد. این روزها نیز باز بمب خبری دیگری در مورد یوفوها در ایران منفجر شده است.رویت یوفو در چند نقطه از استان کرمان  وشنیده شدن صدای انفجار ونور!!!
طبق گفتهشاهدان در شامگاه جمعه 14مرداد 90 انفجاری در کوه‌های سیرچ همراه با  دود وسیاهی زمین رخ داده است.
همچنین گزارشاتی از ریگان بم مبنی بر انفجار یک شیء نورانی در آسمان به گوش می‌رسد که هیچ کدام از این گزارشات منتشر شده در این چند روز را نمی‌توان به راحتی تایید کرد.
واما درموردمنبع این اتفاقات، احتمالات زیادی وجود دارد.شاید این اشیا هواپیماهای اطلاعاتی و یا شاید ماهواره‌های خارج از جوباشند .
شاید بتوان انفجار آذرگوی‌ها و شهاب‌سنگ‌ها را در آسمان یکی از مهمترین و موسخ‌ترین دلایل این اتفاقات در چند روز اخیر دانست.به یاد داشته باشیم که به زمان اوج بارش شهابی «برساوشی» نزدیکیم وهم اکنون نیزدر بازه‌ی زمانی و مکانی این بارش شهابی یا شهاب باران قرار داریم وهرکدام از این اجسام شاید به این بارش شهابی مرتبط باشد.
بارش شهابی «برساوشی» که یکی از بارش‌های شهابی مهم آسمان می‌باشد، هرساله در نیمه دوم مرداد ماه اتفاق می‌افتد که 21 یا 22 مرداد ماه به اوج خود می‌رسد.صبح شنبه گروهی از مردم محلی برای جستجو به محل سقوط شیء پرنده در سیرچ کرمان رفته‌اند. گفته می‌شود آنها در محل حادثه، اثر برخورد و سیاهی زمین را مشاهده کرده‌اند که احتمال شهاب سنگ بودن این اشیاء پرنده را قوی‌تر می‌کند. شهاب‌هایی که با زمین برخورد کرده‌اند...
در آخر باید اشاره کرد که رویت بشقاب پرنده وسفینه های فضایی کمی دور از ذهن می باشد وشاید ساخته تخیل افراد باشد.
حال فقط باید منتظر اخبار تکمیلی این اتفاقات باشیم.
 
سینا رحیم پور
دبیر سرویس علمی هفته نامه همراه کرمان
مدیر خانه نجوم استان کرمان
 
 

نویسنده:

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد