آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
  در این خبر وضعیت رویت پذیری هلال ماه ذی القعده 1429 را به قلم جناب آقای میرسعید و خسرو جعفری زاده مشاهده خواهید نمود.
با سلام به عرض علاقه مندان و رصدگران محترم هلال ماه میرسانم كه :

هلال ماه ذی القعده در شامگاه پنج شنبه 9 ابان 1387 برابر با 30 شوال 1429 مطابق با 30 اكتبر 2008 در مناطق شمال  شرقی- شمال (مثل تهران) و شمال غربی با ابزار اپتیکی معمولی و در سایر نقاط ایران در شرایط رصدی مناسب مثل داشتن افقی پاک و تمیز با چشم غیر مسلح با ارتفاع کم و درصد روشنایی نسبتا بالا قابل رؤیت می باشد.

این هلال با اختلاف سمت زیاد و عرض دایره البروجی منفی با داشتن ارتفاعی كم و بر عكس بخش درخشانی نسبتا زیاد یك هلال ارزشمند برای رصد با چشم غیر مسلح است لذا رصد دوستاران هلال ماه و نتیجه آن كمك ارزشمندی است برای حد رویت با چشم غیر مسلح كه متاسفانه هر سال از میزان رصد هلال ماههای بحرانی با چشم غیر مسلح و گزارش ان سیر نزولی پیدا كرده.

 با احترام و آرزوی موفقیت برای رصدگران عزیز و محترم، همچنین برای اطلاع بیشترو دقیق از رصد هلال در روز می توان به رصد 96 هلال سال 1387 مراجعه كرد.

با احترام :سید محسن قاضی میرسعید
 
 
 
خورشید در روز پنجشنبه 9 آبانماه ساعت 17 و 10 دقیقه به وقت مرکزی ایران غروب خواهد کرد و در این زمان هلال در ارتفاع 4 درجه و 32 دقیقه از افق و سمت 235درجه و 39دقیقه قوسی خواهد بود. در زمان غروب خورشید اختلاف سمت ماه و خورشید 18درجه است و این یکی از دلایلی خواهد بود که هلال را به آسانی در افق نمی توان رویت کرد. زمان غروب ماه در این روز نیز ساعت 17 و 40 دقیقه و فاز هلال 2.6 درصد است.
 
به امید رویت این هلال زیبا
خسرو جعفری زاده

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد