آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی

سرانجام نتیجه این مسابقه هم در روز دوشنبه 3 اردیبهشت 1386 اعلام شد. وب سایت پارس اسکای با مدیریت محمد رحیمی به مقام اول، وب سایت آسمان شب ایران با مدیریت خسرو جعفری زاده به مقام دوم و وب سایت كاربران هوافضا به مقام سوم، رسیدند. ( خبر بروز شد )

نخستین جشنواره وب‌سایتها و وبلاگهای فضایی كه از سوی سازمان فضایی ایران و به مناسبت هفته جهانی نجوم برگزار شده بود، روز دوشنبه، سوم اردیبهشت 1386 با معرفی برگزیدگان به كار خود پایان داد.

در این مراسم كه جمعی از مدیران پایگاه‌های اینترنتی فضایی و نجومی شركت داشتند، آقای مهندس احمد طالب‌زاده ریاست سازمان فضایی ایران با اشاره به این نكته كه نجوم از سوی مسئولان نظام مورد توجه جدی است، اعلام كردند كه: ما ایران را از متولیان نجوم می‌دانیم و مایلیم این اوج را بار دیگر تكرار كنیم.

ایشان همچنین تأكید كردند: سازمان فضایی ایران با عنایت به این كه مسئولیت توجه به علوم فضایی را نیز به عهده دارد و نجوم مهمترین دانش فضایی است، ما باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

در این مراسم همچنین آقای مهندس شهرام یزدان پناه، سرپرست روابط عمومی سازمان فضایی ایران در مورد تاریخچه سازمان و دلایل توجه این ارگان دولتی به حوزه مطلب‌نویسی فضایی اشاره كردند و در پایان به شرح اصول و قواعد گزارش‌نویسی علمی پرداختند. ایشان همچنین اشاره كردند  كه روابط عمومی سازمان فضایی ایران درصدد است تا با تشكیل دوره‌های آموزشی خاص برای مدیران و نویسندگان حوزه فضا در اینترنت، موجبات رشد و شكوفایی این حوزه رسانه‌ای را در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح فراهم آورد.

در این برنامه همچنین آقای عماد هنرپرور به نمایندگی از جامعه مدیران حوزه اینترنت ایران نیز حضور داشتند كه با توجه به نیازهای جامعه علمی‌نویس كشورمان قول دادند تا به زودی امكانات و ابزار ویژه‌ای را برای این قشر خاص منتشر نمایند.

در پایان نتیجه داوری انجام شده از بین بیش از یكصد وب‌سایت و وبلاگ فضایی اعلام گردید. وب‌سایتهای آسمان پارسی، آسمان شب ایران و كاربران هوافضا به ترتیب موفق به كسب رتبه اول تا سوم شدند. همچنین وبلاگهای منجمان آماتور، انجمن نجوم مهبانگ تربت حیدریه و گروه نجوم سمپاد زاهدان نیز در بخش وبلاگها توفیق كسب عناوین نخست تا سوم را به دست آوردند.

منبع خبر : http://www.isa.ir

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد