آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
شورای شهر لاهیجان از فعالان عرصه نجوم تجلیل کرد
مدیر انجمن نجوم اکلیل شمالی درخصوص عملکرد انجمن، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تأسیس این انجمن با نخستین فعالیت نجومی آن در شهر زیبای لاهیجان در شهریور سال 1384 مقارن بود که با استقبال فراوان علاقه‌مندان روبه‌رو گردید.
شورای اسلامی شهر لاهیجان به مناسبت هفته جهانی نجوم (11-5 اردیبهشت)، از انجمن نجوم اکلیل شمالی تجلیل کرد.
به گزارش "لاهیگ" به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر لاهیجان، رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در نشست تجلیل از فعالان و پژوهشگران عرصه نجوم، ضمن تبریک هفته نجوم، گفت: جوانان سرمایه جامعه ما هستند و از این‌که می‌بینیم تعدادی از جوانان جامعه ما در عرصه‌های علمی قدم می‌گذارند بسیار خوشحالیم، چون جوانان آینده‌سازان این مملکت هستند.
رحیم کشاورز، افزود: شورای اسلامی شهر از همه انجمن‌ها و گروه‌هایی که در عرصه‌های علمی و فرهنگی فعالیت مثبتی دارند حمایت می‌کند.
 

 

 

 


در ادامه این نشست، مدیر انجمن نجوم اکلیل شمالی درخصوص عملکرد انجمن، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تأسیس این انجمن با نخستین فعالیت نجومی آن در شهر زیبای لاهیجان در شهریور سال 1384 مقارن بود که با استقبال فراوان علاقه‌مندان روبه‌رو گردید.
علی طوافی برگزاری نمایشگاه نجوم با عنوان "دریچه‌ای به آسمان" با کمک "انجمن علمی ـ پژوهشی نجوم شمال رشت" که به مدت یک هفته ادامه یافت را از جمله فعالیت‌های آغازین این انجمن برشمرد که در بسط و گسترش علم نجوم در لاهیجان مؤثر بود.
وی، افزود: این انجمن از ابتدای تأسیس، فعالیت‌های خوبی داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه روز جهانی نجوم در سال 1387، برگزاری رصد مقارنه سیارات، رصد خورشید گرفتگی، رصد ماه گرفتگی، تشکیل ستاد استهلال لاهیجان، رصد هلال ماه ذی‌الحجه، رصد مقارنه ماه زهره و مشتری و ... اشاره نمود.
در پایان این نشست، شورای اسلامی شهر لاهیجان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به اعضای انجمن نجوم اکلیل شمالی، از این تشکل علمی ـ فرهنگی تجلیل کرد.

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد