آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 "‌اسدالله قمری نژاد"‌ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، بااشاره به اینکه این کارگاه و نمایشگاه برای اولین بار در خاورمیانه برگزار میشود، افزود:‌ این کارگاه با موضوعیت عکاسی پیشرفته نجومی و پردازش داده ها و تصاویر در شهر زنجان برگزار خواهدشد.
وی،‌ بابیان اینکه امسال چهارصدومین سالگرد اولین نگاه به آسمان با تلسکوپ می باشد، یادآورشد:‌ برنامه ریزی های انجام شده برای این سال با محوریت آشناسازی هرچه بیشتر مردم جهان با نجوم و اجرام آسمانی بوده است.
قمری نژاد،‌ بااشاره به اینکه توجه مردم به آسمان و زیباییهای آن طی قرن اخیر کمتر شده است، هدف از نامگذاری امسال بنام سال نجوم را جلب نظرها و توجه عموم مردم به سوی آسمان عنوان کرد.
وی بابیان اینکه ستاد سال جهانی نجوم در ایران نیز تشکیل شده است، گفت:‌ در این ستاد، سال جهانی نجوم از 2009میلادی به 1388شمسی تعریف شد.
قمری نژاد افزود:‌ نشست و سمینارهای مختلفی در قالب کارگاههای مختلف از ابتدای سال تاکنون با موضوع و محوریت نجوم در کشور برگزار شده است.
وی زمان برگزاری نمایشگاه و کارگاه تخصصی عکاسی بین المللی "آسمان در شب" را 12 تا 14 اسفندماه جاری عنوان کرد و گفت: حدود 50 قطعه عکس در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
 

توضیحی درباره جهان در شب:
 توآن پروژه‌ای بین‌المللی و غیرانتفاعی با همکاری اخترشناسان و عکاسان سرشناس آسمان شب در حدود بیست کشور جهان، زیر نظر انجمن بین‌المللی نجوم، یونسکو، و انجمن منجمان بدون مرز است که با تهیه و ارائه تصاویر خیره‌کننده و هنرمندانه از آسمان شب بر فراز آثار تاریخ و طبیعی در جهان (از جمله ایران) به معرفی عمومی زیبایی‌ و ارزش آسمان شب و اهمیت اخترشناسی می‌پردازد. جامعه نجوم و مراکز آموزشی از تصاویر توآن برای آموزش و ترویج نجوم بهره می‌برند. نمایشگاه ها و کارگاه‌های آموزشی توآن تا کنون در بیش از بیست و پنج کشور جهان در شش قاره  برگزار شده‌اند.


  منبع : شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد