شب قبل از گرفت با اعضای گروه به سمت قلعه ی فورگ (خراسان جنوبی) حرکت کردیم تا هم از آسمان بدون ماه آن شبها استفاده کنیم  و هم روز بعد از دیدن گرفت خورشید لذت ببریم.


افق بسیار خوبی داشتیم.البته با در نظر نگرفتن غبار.منطقه بسیار هموار و بدون بلندی بود.ارتفاع قلعه هم بسیار خوب.همه چیز آماده برای رصد.حدود 17 نفر ما رو همراهی می کردن که با اعضای گروه حدودا 27 نفر می شدیم.تصاویر زیر هم توسط 8 اینچ  داخل تصویر گرفته شده.

 

 

 

 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02


لکه‌های خورشیدی


دوربین میدان دید باز SOHO

iranoptic 03