همانطور که در آسمان شب گزارش رصد مشتزی را ملاحظه کردید بلاخره بعد از این همه گرد و غبار و.....تصمیم به رصد مشتری گرفتم و توانستم که با تلسکوپ دابسونی 10 اینچی سیاره مشتری را برای لحظاتی پیش از اذان صبح رصد کنم و شاهد ناپدید شدن کمر بند جنوبی آن شوم .

 

ابتدا ساعت 3:30 بامداد به حیاط خانه رفتم و رصدم را با چند اجرام مسیه شروع کردم و در ساعت 4 مشتری در حال طلوع کردن بود و منتظر ماندم تا ساعت 4:30 تا کمی ارتفاع بگیرد و بالاخره سیاره ی مشتری رو رصد کردم که شاهد ناپدید شدن کمر بند جنوبی آن بودم.

 

 

طول و عرض جغرافیایی بانه(کردستان):

N35

E46

 

 

باتشکر فرزین حسینی

گزارشگر آسمان شب

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02


لکه‌های خورشیدی


دوربین میدان دید باز SOHO

iranoptic 03