این تلسكوپ با پیگیری و تلاش های مستمر اعضائ انجمن علمی فیزیك شاخه ستاره شناسی وبا مساعدت دكتر محمدی زاده ریاست وقت دانشگاه خریداری شد و نقطه عطفی برای شروع ستاره شناسی به صورت حرفه ای خواهد بود. قرار است این تلسکوپ در طرحهای تحقیقاتی مانند : طیف نگاری، رصد سیارکها، ستارههای متغییر و ... مورد استفاده قرار گیر.







