انقلاب تابستانی امسال برج میزبان دانشجویان كارشناسی ارشد اختر فیزیك دانشگاه خیام مشهد و دانشگاه آزاد مشهد بود.
ساعت 18 روز سه شنبه 31 خرداد با حركت از محل دانشگاه خیام به سمت شهر رادكان برنامه رسما آغاز شد.
سعی بر این بود كه تا پیش از غروب خورشید به برج برسیم تا بتوانیم غروب خورشید را از میانه درگاه برج مشاهده كنیم، كه خوشبختانه همینطور هم شد، دقایقی پیش از غروب به برج رسیدیم و موفق به دیدن غروب خورشید شدیم. خوشبختانه امسال خود جناب مهندس آرین هم آنجا حضور داشتند و افتخار این را داشتیم كه پس از غروب، توضیحات بسیار جامع و كاملی را در رابطه با نكات نجومی، تاریخی، و نحوه كشف برج

ابزار آلات ما یك تلسكوپ 8 اینچ دابسونی و یك 8 اینچ سلسترون با سیستم GO TO بود.
توضیحات صورت های فلكی و سیستم های مختصات توسط جناب آقای مطیعی (رئیس شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران) آغازگر برنامه بود.
سپس رصد اجرام اعماق آسمان با تلسكوپ دابسونی آغاز شد و همزمان در سوی دیگر سایت رصدی، عكسبرداری از اجرام غیر ستاره ای و آموزش روش های عكاسی نجومی، با تلسكوپ سلسترون، بسیاری را محو تماشای تصاویر رنگی گرفته شده از M57 و دیگر اجرام كرده


با اذان صبح و اقامه نماز ، و گرفتن عكس دسته جمعی به سمت مشهد برگشتیم و ساعت 6 صبح با رسیدن به دانشگاه خیام رسما این برنامه پایان یافت.





