این برنامه روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ برابر با ۱۲ آوریل ۲۰۱۲ از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز و تا ساعت ۱۸:۳۰ ادامه داشت. ابتدا قاضیطباطبایی رئیس انجمن اولین بخش از سخنرانی ها را با موضوع شب یوری و اولین پرتاب فضاپیمای حامل انسان به فضا آغاز کرد. بعد از پذیرای از شرکت کنندگان جناب آقای مسعودی با معرفی وبسایت های نجومی ایرانی برنامه را ادامه دادند و در آخرین بخش از سخنرانی ها سرکار خانم اکبرنیا به بررسی پروژه شاتل های فضایی و اولین آنها، پروژه فضایی اس تی اس ۱ که در ۱۲ آوریل ۱۹۸۱ پرتاب شد پرداختند. در انتها فیلم های مستند از سفر اولین انسان به فضا به نمایش گذاشته شد.
به رغم اطلاع رسانی محدود، این برنامه با شرکت حدود ۷۰ نفر با استقبال خوب علاقه مندان به نجوم و فضا در تبریز روبرو شد.
در پایان از مسئولین محترم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و تمامی کسانی که ما را در هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم بین المللی یاری کردند، سپاس گزاریم.
با تشکر
سید عماد الدین قاضی طباطبایی
رئیس انجمن نجوم آیاز تبریز






