ببینید چند گروه ستاره شناسی آماتوری در کشورمان وجود دارند،چند شهر وچند دانشگاه مجهز به تلسکوپها وحتی دوربین های CCDی پیشرفته داریم.متاسفانه با اینهمه امکانات بیشتر شاهد انعکاس برنامه هایی مانند برگزاری روزها وشبهای نجومی در سایتهای نجومی هستیم وبا برپایی چنین برنامه هایی تنها هدف این است که عموم مردم با آسمان آشنا شوند وسطح علمی افراد جامعه بالا برود.این فعالیتها خوبند اما براستی چراکاری نکنیم که توانایی های خودمان بعنوان برگزار کنندگان چنین برنامه هایی با انجام رصد های هدف دار مانند همین پدیده های کمیاب آسمانی بیشتر شود ویک قدم به جلو برداریم؟
از سوی دیگردر سطح حرفه ای ،جامعه دانشگاهی مرتبط با علم ستاره شناسی کشور تاچه زمانی باید در چارچوب قوانین دست وپاگیر اداری این چنین میدان دید خود را به تابلوهای سفید کلاس درس محدود نگهدارند وبه جای درخشش خیره کننده ستارگان آسمان شب شاهد لامپهای بی رمق سقف کلاس باشند. براستی چرا جامعه ستاره شناسی کشوری که این همه به گذشته علمی خود افتخار می کند باید اینگونه در خواب باشد که حتی مسئول یک سایت بین المللی اینگونه از بی تحرکی آن شکایت داشته باشد؟چرا کاری نکنیم که آیندگان نیز به دستاوردهای ستاره شناسی ما افتخار بکنند.
بیایید از همین امروز برای از اختفا درآوردن این جامعه نجوم آماتوری از سایه مخوف کسالت ،بی توجهی و روزمره بودن تلاش کنیم واختلافات را کنار بگذاریم




