در ادامه مدیر اتحادیه برنامه های سال جهانی را به طور کامل توضیح دادند و برنامه های زیر به تصویب اعضای اتحادیه رسید :
مسابقهی نقاشی ویژهی کودکان و نوجوانان با موضوع "رویای من و آسمان" در سراسر استان خوزستان برگزار خواهد شد. شرکت در این مسابقه برای همه علاقه مندان آزاد است و به نفرات برتر جوایز ارزندهای اهدا می شود. ضمناً صندوق پستی 1044-61555 برای دریافت نقاشی های این مسابقه درنظر گرفته شد. مسئولیت هماهنگی و دبیری اجرایی این مسابقه سرکار خانم حاجی آقایی خواهند بود. این مسابقه به طور رسمی از فروردین 1388 آغاز خواهد شد.
برگزاری سمینار مبارزه با آلودگی نوری در فروردین یا اردیبهشت 1388 در اهواز برگزار می شود. این سمینار آغاری برای برگزاری سمینارهایی در سال 1388 خواهد بود. تمامی این برنامه ها با همکاری شورای اسلامی شهر اهواز برگزار می شود.
برگزاری برنامههای آموزشی جهت افراد نابینا و ناشنوا در برنامهی کار انجمن قرار گرفت. برای این منظور سرکار خانم مدنی و عطار و آقای جمشیدی جهت هماهنگی با اداره مربوطه تعیین شدند. در این طرح اعضای انجمن ستاره شناسی اهواز برنامه های ویژه ای جهت آموزش این عزیزان اجرا خواهد نمود که در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد. ( البته قرار داد این برنامه با ادارهی بهزیستی بسته شده است )
برنامهی 100 ساعت ستاره شناسی در استان خوزستان برگزار می شود. که از روز 13 فروردین و به مدت 4 روز است. که برنامه های آن در هفته آخر اسفند اعلام خواهد شد.
برگزاری طرح شمارش ستاره ها در سطح استان خوزستان در اسفند 1387، فروردین ماه، شهریورماه و آذرماه به صورت هماهنگ با وب سایت darksy.org اجرا می شود.
در پایان از کمکهای بی دریغ افراد زیر کمال تشکر و قدردانی را داریم :
نسترن حاجی آقایی، مهدی جمشیدی پور، محمود میاحیون، آتنا کشاورز، وحید موسوی بلادی، سیدجلال جزایری، فروغ دزفولیف نسترن آهنین










