سپس تیم تحقئقاتی گروه خیام به همراه آقای ابراهیمی جهت رصد خورشید گرفتگی به سراوان و از آنجا عازم روستای مرزی كوهك شد.
حدود ساعت 2 بامداد، حوالی روستای مذكور تا دقایقی پیش از طلوع خورشید افراد به رصد آسمان توسط ابزار پرداختند. با مشاهده ی سپیده دم، دوربین های عكاسی و ابزار رصدی به سمت شرق آسمان ( مكان احتمالی طلوع خورشید ) نشانه رفتند.
حدود ساعت 5:37 همه انتظار خورشید گاز زده را می كشیدند اما به خاطر وجود ابرهای پراكنده در افق با كمی تاخیر و حدود 5:40 شروع به عكاسی و ثبت داده های این پدیده نمودند




