این کمیته در ایران به دو صورت ملی و بینالمللی فعالیت خواهد نمود. مسئولیت بخش توسعه ملی این کمیته از طرف هئیت مدیره انجمن ستاره شناسی ایران برای مدت 2 سال به آقای دکتر شهرام عباسی و مسئولیت بخش بینالملل آن به آقای دکتر حبیب قرارخسروشاهی سپرده شده است.
ضمن تشکر و قدردانی از زحماتی که دوستان ما در شاخه آماتوری انجمن ستاره شناسی ایران تاکنون و در طی این سالها کشیدهاند، به اطلاع کلیه گروهها و انجمنهای ستاره شناسی آماتوری کشور میرساند، فعالیتهای ملی ستاره شناسی و ساماندهی گروههای آماتوری در ایران از این پس منسجم، با برنامهریزی و منطبق بر استانداردهای جهانی این علم از طریق کمیته توسعه ملی ستاره شناسی انجمن ستاره شناسی ایران بررسی و هدایت خواهد شد. هدف انجمن ستاره شناسی ایران از تشکیل چنین کمیتهای اینست که از پتانسیل بالقوه سایر آماتورهای کشور و نیروهای مؤثر و متعهد این عرصه که حضورشان در این مجموعه برای تعالی ستاره شناسی آماتوری در ایران مفید است، نیز استفاده شود و عرصه فعالیتهای آماتوری محدود به عدهای خاص نباشد.
لازم به ذکر است که هئیت مدیره انجمن ستاره شناسی ایران جمعی از اساتید برجسته و دلسوز این کشور هستند که سالهاست بدون هیچ مزد و منتی با رأی افراد جامعه ستاره شناسی کشور آمدهاند تا در راستای رسیدن به اهداف توسعه ستاره شناسی و اعتلا و پیشرفت این علم فعالیت نمایند و هرگونه تلاشی در این جهت را شایسته تقدیر میدانند.
هم اکنون از کلیه گروهها و مؤسسات ستاره شناسی کشور دعوت میشود تا تمایل خود به پیوستن به کمیته ملی توسعه ستاره شناسی انجمن ستاره شناسی ایران را از طریق ایمیل زیر اعلام نمایند.




