آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 مهندس محمد ابراهیم علیجان زاده از اعضای خانواده ستاره‌شناسان و کوهنوردان ایران روز جمعه 21 بهمن 1390 در سانحه سقوط بهمن جان خود را از دست داد.
 
آقای محمد ابراهیم علیجان زاده دارای مدرك مهندسی عمران و عضو هیات كوهنوری كاشان از سال 1385 برای تمرینات رصدی در  رصدخانه دانشگاه كاشان حضور پیدا می كرد. ایشان كه علاوه بر فعالیتهای ورزشی علاقه زیادی به فعالیتهای نجوم آماتوری نیز داشتند پس از آشنایی با مقدمات نجوم رصدی به پیشنهاد رصدخانه دانشگاه كاشان و همكاری دوستان، اقدام به راه اندازی انجمن نجوم آماتوری اختران آران و بیدگل نمودند.
این انجمن از همان ابتدا با استقبال علاقمندان مواجه شد. و پس از عضوگیری، اقدام به برگزاری دوره های متعدد آموزشی و برپایی نمایشگاههایی در زمینه ترویج نجوم آماتوری در شهرستان آران و بیدگل نمود. تعداد زیادی از جوانان منطقه از طریق همین انجمن با مبانی دانش اخترشناسی آشنا شده و بعضا به تحصیلات تخصصی در این زمینه پرداختند.

ایشان علی رغم مشغله كاری سعی می نموند تا در برنامه های انجمن حضور فعال داشته باشند. در ضمن همكاری خوبی با هیات كوهنوردی كاشان نیز داشتند. اما در روز جمعه 21 بهمن 1390 به اتفاق یك گروه چهار نفره برای صعود به قله كركس دچار ثانحه سقوط بهمن شده و جان باختند. لذا بدین وسیله درگذشت این عضو جامعه نجوم آماتوری را به خانواده ایشان و كلیه علاقمندان نجوم تسلیت عرض می كنیم.
یادشان گرامی و روحشان آسمانی باد
 
 

نویسنده:

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد