شورای عالی اداری در جلسه اخیر خود انتزاع سازمان فضایی ایران از وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات را تصویب و این سازمان را به نهاد ریاست جمهور ملحق کرد. این سازمان با تمام تعهدات، وظایف، اختیارات، مسوولیتها، منابع مالی و امکانات و تجهیزات وابسته به نهاد ریاست جمهوری اداره می شود.
بر اساس این مصوبه همچنین پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی با تمامی تعهدات، وظایف، اختیارات، مسوولیتها، منابع انسانی و مالی و امکانات و تجهیزات موجود در پژوهشگاه هوافضا ادغام می شود و وابسته به سازمان فضایی ایران اداره خواهد شد.
شورای عالی اداری، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور را مسوول حسن اجرای این مصوبه کرده است.




