شورای عالی اداری در جلسه اخیر خود انتزاع سازمان فضایی ایران از وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات را تصویب و این سازمان را به نهاد ریاست جمهور ملحق کرد.
شورای عالی اداری به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و به منظور ارتقای فعالیت‌های فضایی، حضور فعال و منسجم در عرصه رقابت های فضایی و تمرکز اختیارات، امکانات و نیروهای متخصص در یک مجموعه واحد مقرر کرد که سازمان فضایی ایران از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک شود.

این سازمان با تمام تعهدات، وظایف، اختیارات، مسوولیت‌ها، منابع مالی و امکانات و تجهیزات وابسته به نهاد ریاست جمهوری اداره می شود.

بر اساس این مصوبه همچنین پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی با تمامی تعهدات، وظایف، اختیارات، مسوولیت‌ها، منابع انسانی و مالی و امکانات و تجهیزات موجود در پژوهشگاه هوافضا ادغام می شود و وابسته به سازمان فضایی ایران اداره خواهد شد.

شورای عالی اداری، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور را مسوول حسن اجرای این مصوبه کرده است.

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02


لکه‌های خورشیدی


دوربین میدان دید باز SOHO

iranoptic 03