ایستگاه بین المللی یا ISS دوشنبه شب (13 ژولای 2011)با قدر ی مناسب رویت در حدود 3- در حوالی ساعت 21 و24 دقیقه از ناحیه جنوب غرب كشور در افق جنوب غربی آسمان ظاهر شده بعد از عبور از نواحی مركزی ایران تا ساعت 21 و33 دقیقه در شمال شرق كشور قابل مشاهده خواهد بود.خط مركزی عبور این ایستگاه در شكل زیر قابل مشاهده است.
برای كسب اطلاعات درباره زوایای گذر و زمان دقیق مشاهده از افق خودتان به آدرس http://www.heavens-above.com/ مراجعه نمایید.بعد از ثبت نام در این سایت وlogin شدن می توانید اطلاعات مفیدی نه تنها درباره موقعیت این ایستگاه بلكه سایر ماهواره های درخشان آسمان مانند ماهواره های ایریدیوم و تلسكوپ فضایی هابل بدست آورید.قابل ذكر است عبور این اجرام برفراز ایران نادر نیست ولی قرار گرفتن در زاویه مناسب وداشتن درخشندگی مناسب اندكی زمان بر است وبرای مشاهده بهترین حالت های ممكن از دید هرمكان باید چند هفته ای منتظر ماند.




