امروز (۳۰ امرداد ۱۳۹۴) ساعت ۲ بامداد، در مسیر جاده روستای طامهر یزد(32:08N,54:40E)، در حالیکه مشغول رصد ستارگان بودیم متوجه یک شیء نورانی در افق جنوب شرقی (در صورت فلکی نهر) شدیم که به صورت یک توده ابر نورانی ظاهر شد و سپس به تدریج در آسمان پخش شده و محو گردید.
 

این توده دارای یک هسته مرکزی در حال حرکت بود همراه با یک دنباله مخروطی شکل از گاز در عقب خود، به احتمال زیاد یک آزمایش موشکی به نظر می‌رسید که چند سال پیش هم شبیه آن در آسمان ایران دیده شده بود.

 

1

 

 

 

 

2



بله درست است، تصویر تخلیه‌ی سوخت موشک بوده که در شهر بزد دیده شده....

 



گروه ستاره شناسی پرن ( یزد ) ب : http://paran.blog.ir/

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02


لکه‌های خورشیدی


دوربین میدان دید باز SOHO

iranoptic 03