بر اساس اعلام نوریس اوریهوئلا، وزیر علوم و فناوری ونزوئلا ماهواره این كشور ساعت 19:30 دقیقه امشب به وقت تهران در صورت مساعد بودن شرایط جوی از پایگاهی در استان سیچوان چین به فضا پرتاب خواهد شد.
در همین حال متخصصین ونزوئلایی از دو پایگاه زمینی تأسیس شده در ایالتهای بولیوار و گواریكو این كشور حركت ماهواره سیمون بولیوار را كنترل خواهند كرد.
وزیر علوم و فناوری ونزوئلا در عین حال تصریح كرد كه این ماهواره سكویی برای ارائه خدمات ارتباطاتی و تحقیقاتی به ملت های آمریكای لاتین خواهد بود.
ماهواره سیمون بولیوار با 6/3 متر ارتفاع دارای دو پانل خورشیدی در طرفین است كه هر كدام از آنها 5/15 متر طول دارد.




