هفته گذشته طوفان شن گریبان مریخ نورد روح را گرفته بود وصفحات خورشیدی آن نمی توانست انرژی لازم برای شارژ باتری ها ی خود را از خورشید دریافت کند و هدایت کنندگان روح قصد داشتند آن را در حالت استفاده از "انرژی کم" قرار داده بودند چراکه قرار دادن آن در وضعیتی دیگر ممکن است مریخ نورد را برای همیشه خاموش کند.
یکی از مدیران JPL ناسا در این باره افزود: غبار و شن موجود در جو مریخ به طور کامل محو نشده اندو البته وقوع طوفان ها در این زمان از سال مریخ رویدادی عادی است و ما در حال کار هستیم تا بتوانیم شارژ باتری های روح را بار دیگر به مقدار حداکثر خود برسانیم و هم اکنون روح در وضعیت انرژی کم قرار دارد و قصد داریم تا آخر این ماه با استفاده از شارژ باتری های روح به جبران این وقفه بپردازیم و همچنین در این مدت قصد آماده سازی برای کار بر روی "دهانه گوسر" را هم داریم. همچنین بعد از پایان این یک ماه وقفه روح به مدت دو هفته ارتباط خود را با زمین قطع خواهد کرد چون خورشید محدوده ای از مریخ را خواهد پوشانید و در آن وقت روح زمان زیادی برای جبران این کمبود دارد.بعد از این دوره ناسا برنامه هایی برای رفتن روح به دهانه گوسو دارد که بتواند به طور مناسب جست و جو در سطح سیاره سرخ را ادامه دهد.




